البرهان کمیته‌ای را برای انتخاب نخست وزیر تشکیل داد

البرهان کمیته‌ای را برای انتخاب نخست وزیر تشکیل داد
سه شنبه 8 شهريور 1401 - 11:01

رئیس شورای حاکمیتی سودان کمیته‌ای را برای انتخاب نخست وزیر و پایان دادن به خلأ در این پست تشکیل داد.

العالم - آفریقا

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، کمپین "اهل السودان" با رهبری الطیب الجد لیستی شامل ۳۵ نامزد برای پست نخست وزیری را به عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان ارائه کرد.

البرهان کمیته‌ای را برای بررسی اسامی و انتخاب یکی از این نامزدها برای پست نخست وزیری سودان و پایان دادن به خلأ در این پست به ویژه بعد از برکناری عبدالله حمدوک، نخست وزیر سابق سودان توسط ارتش در ماه اکتبر تشکیل داد.

کمپین "اهل السودان" اخیرا نشستی را برگزار کرد که برخی گروه‌های مردمی و گروه‌های آزادی و تغییر آن را تحریم کردند. آن‌ها این نشست را تلاشی برای بازگرداندن نظام عمر البشیر، رئیس جمهور مخلوع سودان به قدرت دانستند.

محمدحمدان دقلو، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان از گروه‌های مدنی خواست هرچه سریع‌تر برای رسیدن به راهکارهای فوری برای تشکیل نهادها اقدام کنند.

وی گفت: مقامات نظامی آماده برگزاری نشست‌هایی با طرف‌های مختلف درباره آغاز روند مذاکرات برای تحقق توافق ملی است که در تکمیل روند انتقالی و تحول دموکراسی نقش داشته باشد.

تحلیلگران معتقدند که طرح الطیب الجد احتمالا جایگزین مناسبی برای ارتش سودان در سایه ممانعت گروه‌های انقلابی و مدنی از رسیدن به توافقی درباره زمینه مشترکی برای آغاز مذاکره باشد.

پربیننده ترین خبرها