پاسخ شورای مرکزی ائتلاف آزادی و تغییر به تصمیمات جدید البرهان

پاسخ شورای مرکزی ائتلاف آزادی و تغییر به تصمیمات جدید البرهان
سه شنبه 14 تير 1401 - 22:27

معاون رییس حزب امت سودان و سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف آزادی و تغییر گفت: سخنرانی عبدالفتاح البرهان رییس شورای حاکمیت انتقالی، در واقع ماموریت جدیدی به نهاد نظامی سودان بدون رجوع به مردم محول کرد.

العالم ـ آفریقا

عبدالفتاح البرهان رییس شورای حاکمیت انتقالی در سودان روز دوشنه از عدم مشارکت نهاد نظامی در گفتگویی که توسط مکانیزم سه جانبه و میانجی گری عربستان و آمریکا و امارات برگزار می شود، خبر داد.

البرهان افزود: پس از توافق نیروهای سیاسی و تشکیل دولت، شورای حاکمیت منحل خواهد شد و شورای عالی نیروهای مسلح متشکل از ارتش و یگان واکنش سریع برای تامین امنیت و دفاع از کشور تشکیل خواهد شد.

"صدیق الصادق المهدی" در اظهارات تلویزیونی گفت: اصرار و پافشاری البرهان برای عدم مشارکت در گفتگوها، در واقع مساله ای خطرناک است؛ زیرا بسیاری از احزاب در ائتلاف آزادی و تغییر بویژه " میثاق ملی" با ارتش و نهاد نظامی در ارتباط هستند.

وی افزود: سخنرانی البرهان باعث نفوذ هرچه بیشتر نهاد نظامی در ساختار حزبی سودان می شود؛ به گونه ای که آینده سیاسی سودان عملا در دستان شورای عالی نیروهای مسلح سودان قرار خواهد گرفت. چنانکه هر وقت بخواهد می تواند در امور کشور دخالت کند و سناریوهای گذشته را تکرار کند.

الصادق المهدی گفت: دشواری ها و مشکلات بسیاری وجود دارد که مانع از دستیابی به توافق میان گروه های غیرنظامی در ائتلاف آزادی و تغییر می شود؛ گروهی از مطالبات انقلاب سودان دفاع می کند و برخی سران غیرنظامی از گزینه های ارتش حمایت می کنند.

پربیننده ترین خبرها