تورم بالا؛ آمریکایی ها به مصرف غذاهای کنسروی و ارزان روی آوردند

تورم بالا؛ آمریکایی ها به مصرف غذاهای کنسروی و ارزان روی آوردند
چهارشنبه 9 شهريور 1401 - 11:43

یک رسانه آمریکایی گزارش داد: تورم بالا و افزایش قیمت مواد غذایی باعث شده شهروندان آمریکایی مصرف غذاهای باکیفیت و ارگانیک را کاهش داده و مجبور به خرید غذاهای کنسروی ارزان شوند.

العالم ـ آمریکا

تارنمای «یاهوفایننس» در گزارش خود خاطرنشان کرد: نظرسنجی جدید فدرال رزرو شعبه شهر دالاس آمریکا نشان داده که با ادامه فشارهای تورمی، برخی از تامین کنندگان مواد غذایی در حال کاهش تقاضا برای محصولات ارگانیک و مرغوب تر خود هستند.

یکی از مدیران صنعت تولید مواد غذایی به شعبه فدرال رزرو در دالاس گفت رفتار مصرف کنندگان به سمت خرید غذاهای ارزان تر در خواروبارفروشی های تغییر کرده است چرا که آنها با تورم دست و پنجه نرم می کنند. ما شاهد فشار بیشتر بر محصولاتی گران تر و به ویژه گوشت های باکیفیت هستیم.

«جان دیوید رینی» معاون اجرایی و مدیر مالی شرکت خرده فروشی آمریکایی «والمارت» که دارای بزرگترین شبکه فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی، سوپرمارکت ها وهایپرمارکت ها در جهان است نیز ماه گذشته به این رسانه گفته بود شاهد کاهش کمیت و کیفیت در خرید محصولات خود بوده ایم.

به جای خرید گوشت با کیفیت، ما شاهد خرید چیزهایی مانند کنسرو تن ماهی و مرغ و حتی لوبیا هستیم، زیرا قیمت آنها در سه ماهه بیش از ۲۵ درصد افزایش یافتند.

این گزارش افزود: در حالی که هزینه های انرژی عامل اصلی در افزایش تورمی بوده که تاکنون در سال جاری شاهد بوده ایم فکر نمی کنیم درک این که چرا خواربارفروشی ها حساس ترین بخش بودجه مصرف کنندگان را تشکیل می دهند نیازی به مدرک دکترا در اقتصاد داشته باشد.

شما می توانید انتخاب کنید که سفر نکنید، یا تا آخرین لباس جدید صبر کنید، یا پروژه خرید خانه را به تاخیر بیندازید. پس انداز ماهانه می تواند درصدی به حفظ درآمد خانوار کمک کند و بسیاری از مصرف کنندگان حتی ممکن است بتوانند راه هایی را پیدا کنند که برای صرفه جویی در هزینه سوخت کمتر رانندگی کنند. اما مصرف کنندگان نمی توانند تا وقتی منتظر تعدیل قیمت ها هستند خوردن و آشامیدن را متوقف کنند.

این بدان معنا نیست که اثرات مربوط به تورم محدود به مخارج مواد غذایی است.

افزایش قیمت‌ها در فروشگاه‌های مواد غذایی بسیاری از مصرف‌کنندگان را مجبور به کاهش کیفیت انتخاب‌های غذایی خود کرده است.

این گزارش اشاره می کند که با وجودی که اندکی قیمت بنزین در آمریکا کاهش یافته مصرف کنندگان تلاش می کنند که از بنزین با کیفیت تر استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۵، قیمت بنزین در حال سقوط بود و اقتصاددانان می‌پرسیدند: مصرف‌کنندگان با پس‌انداز مازاد چه خواهند کرد؟ برخی از مطالعات، مانند مطالعه‌ای که در کتاب «رفتارهای غلط» نوشته ریچارد تالر برنده نوبل در سال ۲۰۱۵ ذکر شد، نشان می‌دهد که قیمت بنزین پایین‌تر به این معناست که مصرف‌کنندگان فقط بنزین گران‌تری می‌خرند. منطق آن این است که خانوارها بودجه ای دارند که حتی با وجود تغییر قیمت ها به آن پایبند هستند. به نظر می رسد با گذشت هفت سال از این ماجرا این چرخه تکرار می شود.

به نوشته این رسانه، در حالی که مصرف‌کنندگان ممکن است در میان کاهش قیمت بنزین در چرخه‌های قبلی، انتخاب سوخت خود را ارتقا دهند، افزایش قیمت‌ها در فروشگاه‌های مواد غذایی بسیاری از مصرف‌کنندگان را مجبور به کاهش کیفیت انتخاب‌های سوخت شخصی خود کرده است.

پربیننده ترین خبرها