پایان مأموریت تخت‌روانچی در نیویورک/ ایروانی نماینده جدید ایران

پایان مأموریت تخت‌روانچی در نیویورک/ ایروانی نماینده جدید ایران
چهارشنبه 9 شهريور 1401 - 20:53

سفیر ایران در سازمان ملل در توییتی از پایان ماموریت خود در این سازمان خبر داد.

العالم_ایران

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک در توئیتی از پایان ماموریتش در این سمت خبر داد.

وی نوشت: امروز از این سمت به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل متحد خداحافظی کردم. باعث افتخار من است که نماینده ملتی سرافراز و تمدنی تاریخی باشم و بتوانم بیش از سه سال از حقوق مردم ایران در صحنه جهانی دفاع کنم. به امید خدا فصل بعدی زندگی من به زودی گشوده خواهد شد.

مجید تخت روانچی از فروردین ۱۳۹۸ عهده دار این سمت بوده است.

تخت روانچی اخیرا و در پایان ماموریتش با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و خداحافظی کرد.

«امیرسعید ایروانی» معاون سابق دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به جای مجید تخت روانچی سفیر و نماینده جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک شد. ایروانی پیش از این به عنوان کاردار سفارت ایران در بغداد، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی و معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی فعالیت کرده و در مذاکرات ایران و عربستان در بغداد نیز ریاست هیأت ایرانی را برعهده داشته است.

تخت‌روانچی در مراسم خداحافظی با دیپلمات‌های ایرانی در محل نمایندگی ایران در سازمان ملل، جانشین خود «امیرسعید ایروانی» را دیپلماتی توانمند و بسیار خوش اخلاق توصیف کرد و گفت: با آقای ایروانی در دوران تصدی سمت‌های مختلف، ارتباط کاری نزدیکی داشته‌ام و او از دوستان بسیار خوب، صمیمی، خوش اخلاق و توانمند است.

تخت‌روانچی در جریان مذاکرات هسته‌ای که در نهایت منجر به برجام شد، عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان بود. وی دستیار سابق سید کمال خرازی و سفیر اسبق ایران در سوئیس بود که شهریور ماه ۱۳۹۲ به جای علی اصغر خاجی عهده‌دار معاونت اروپا و آمریکای وزارت خارجه شد. وی آبان ماه سال ۱۳۹۶ و قبل از تغییرات در وزارت خارجه و تغییر ساختار، به ریاست جمهوری وقت رفت و عهده‌دار معاونت سیاسی دفتر رئیس جمهور شد و پس از آن هم در فروردین ۱۳۹۸ به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به نیویورک رفت و از آن زمان عهده‌دار این سمت بود.

پربیننده ترین خبرها