دارالافتای عراق: ایران برای خاموش کردن آتش فتنه در عراق تلاش کرد

دارالافتای عراق: ایران برای خاموش کردن آتش فتنه در عراق تلاش کرد
چهارشنبه 9 شهريور 1401 - 22:22

سخنگوی دارالافتای عراق، ضمن تأکید بر گفت‌و‌گوی احزاب سیاسی این کشور، تصریح کرد که ایران برای خاموش کردن آتش فتنه در عراق تلاش کرده است.

العالم - عراق

شیخ «عامر البیاتی» سخنگوی رسمی دارالافتای عراق، تلاش‌ها و کمک ایران برای جلوگیری از فتنه در عراق را ارج نهاد و بر لزوم گفت‌و‌گوی تمام طرف‌های عراقی تأکید کرد.

سخنگوی دارالافتای عراق، ضمن تشکر از تلا‌ش‌های دولت و مردم ایران اظهار داشت: «برخی طرف‌های خارجی مداخله کردند و این دخالت‌ها به نفع مردم عراق نبود؛ اما جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد و همچنان این تلاش‌ها از طریق خطوط دیپلماتیک ادامه دارد. دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران حوادث عراق را پیگیری کرد و این کشور خواهان خاموش کردن آتش این فتنه و خاموش کردن آتشی است که تر و خشک را با هم خواهد سوزاند.»

شیخ عامر البیاتی در ارتباط با عمیق‌ترین راه‌حل برای ناآرامی‌های عراق نیز بیان کرد: «راهکار سریع در عراق و خروج این کشور از هرج و مرج، ناآرامی‌ها و عدم امنیت در این کشور و به‌ویژه در قلب بغداد عزیز این است که همگی دور میز گفت‌وگو، مذاکره و رایزنی بنشینند و با پیروی از قانون اساسی عراق و همچنین مرجعیت، راهکارهایی اساسی ارائه کنند.»

فارس

پربیننده ترین خبرها