پیروزی خلیل عواوده بر رژیم اشغالگر در نبرد اراده‌ها

پیروزی خلیل عواوده بر رژیم اشغالگر در نبرد اراده‌ها
پنج‌شنبه 10 شهريور 1401 - 15:13

خلیل عواوده اسیر فلسطینی با صبر و پایداری در نبرد اراده ها پیروز شد و غرور و نخوت رژیم اشغالگر را در هم شکست.

العالم - فلسطین اشغالی

خلیل عواوده اسیر فلسطینی با پیروزی در نبرد اراده ها زنجیرها را شکست و غرور و نخوت رژیم اشغالگر را نابود کرد، عواوده پس از 172 روز اعتصاب غذا در اعتراض به بازداشت اداری، به وضعیتی بی سابقه رسید به گونه ای که علائم جسمی او نشان می داد که ادامه اندک فشار جسمی ممکن است او را در خیل شهدا قرار دهد.

این اسیر فلسطینی که از همه اتهاماتی که رژیم اشغالگر به او نسبت می داد، بریء بود، با وجود آثار منفی اعتصاب غذا بر سلامت عمومی و نیز بر شنوایی و بینایی اش و با وجود لاغری بسیار شدید، تسلیم نشد و 172 بر اعتصاب غذای خود پایداری کرد و در برابر قلدری اشغالگران صهیونیست سربلند و پیروز بیرون آمد و آزادی خود را به دست آورد، اشغالگرانی که از ارتکاب هیچ جنایتی ابا نمی کنند و به هیچ قانونی نه داخلی و نه بین المللی پایبیند نیستند.

نام خليل عواوده 40 ساله و شيخ بسام السعدي 62 ساله پس از تجاوز اخیر رژیم اشغالگر به نوار غزه به مدت سه روز، بر سر زبان ها افتاد و کاملا رسانه ای شد.

پایداری مقاومت فلسطینی و بازدارندگی آن در برابر رژیم صهیونیستی به توافقی انجامید که جنبش جهاد اسلامی با میانجیگری مصر آن را بر این رژیم تحمیل کرد.

براساس این توافق قرار شد رژیم صهیونیستی عوواده و السعدي را آزاد کند. با این حال بنی گانتس وزیر جنگ و آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر با آزادی آن دو مخالفت کردند، مخالفتی که باعث به خطر افتادن جان عواوده شد که تهدید کرد که با شکم خالی به جنگ این رژیم می رود، اسیری که چند بار بدون هیچ دلیل خاصی بازداشت شده بود.

دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی ابتدا تلاش کرد با مکر و فریب عواوده را از ادامه اعتصاب غذا منصرف کند.

بر همین اساس یک افسر دستگاه اطلاعات اسرائیل، شین بت، به او گفت که 20 ژوئن آزاد می شود و عواوده یک هفته مانده به این تاریخ اعتصاب غذای خود را تعلیق کرد و بهبود نسبی یافت. با این حال دستگاه امنیتی رژیم اشغالگر چندی بعد به وی اطلاع داد که وضع جسمی او اجازه نمی دهد آزاد شود و باید در بیمارستان بماند و همین مسئله باعث شد او بار دیگر اعتصاب غذا کند. وی آنقدر پایداری کرد تا روز گذشته با گرفتن تعهد کتبی از مقامات اشغالگر، آزادی خود را به دست آورد. عواوده قرار است دوم اکتبر آزاد شود.

دولت های اشغالگر صهیونیست و دستگاه‍‌های امنیتی آنها همواره تلاش کرده اند فلسطینیان را به آرامی و به روش های مختلف نابود کنند. یکی از این روش ها، بازداشت اداری است که در سراسر جهان ممنوع و مردود است.

جنبش اسیر فلسطینی به طور عام و اسرای اداری به طور خاص حرکتی را برای تحریم دادگاه های اسرائیلی رهبری می کنند تا رژیم اشغالگر را وادار کنند قانون بازداشت اداری را کنار بگذارد.

هم اکنون 650 اسیر فلسطینی از جمله سه کودک و دو زن قهرمان همانند خلیل عواوده در بازداشت اداری به سر می برند. در همین حال بنابر اعلام باشگاه اسیر فلسطینی چهار هزار و 650 اسیر فلسطینی در بازداشتگاه های تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی به سر می برند که 180 کودک و 32 بانوی فلسطینی بین آنان هستند. به عبارت دیگر هیچ خانواده فلسطینی نیست که از وحشیگری زندانبانان صهیونیست در امان مانده باشد و حتی برخی خانواده ها چهار یا پنج بازداشتی داشته اند.

اسیران فلسطینی با این حال بارها توانسته اند با صبر و پایداری از جمله از طریق نبرد شکم های خالی به حق خود برسند و آزای خود را از رژیم سفاک صهیونیستی بستانند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها