منابع یمنی: یک هیأت نظامی صهیونیست در سقطری مستقر شد

منابع یمنی: یک هیأت نظامی صهیونیست در سقطری مستقر شد
پنج‌شنبه 10 شهريور 1401 - 19:50

منابع یمنی مدعی شدند که رژیم صهیونیستی با همکاری امارات، کارشناسان نظامی خود را به جزیره اشغالی «سقطری» یمن اعزام کرده است.

العالم - یمن

منابع آگاه مدعی شدند که رژیم صهیونیستی از طریق امارات عربی متحده، کارشناسان نظامی خود را به جزیره اشغالی «سقطری» یمن اعزام کرده است.

این منابع به پایگاه خبری «وکاله الصحافه الیمنیه» گفتند که یک هیأت نظامی صهیونیست به همراه شماری از افسران اطلاعاتی امارات، از چند روز پیش، در جزیره سقطری حضور دارند.

به ادعای منابع مذکور، هیأت نظامی که احتمالا کارشناسان فنی وابسته به نیروی دریایی رژیم صهیونیستی هستند، دستگاهها و تجهیزات زیادی دارند و در حال جست‌وجو و کنکاش در مناطق مختلف این جزیره یمنی هستند.

امارات هم در جولای گذشته، چند نفر از مهندسان و خلبانان خارجی از جمله چند صهیونیست را به سقطری فرستاد تا باند فرود مخصوص پهپادهای شناسایی جنگی و بالگردهای نظامی را در منطقه جنوبی جزیره احداث کنند.

امارات در سال ۲۰۲۰ به همراه صهیونیستها در سقطری پایگاه نظامی دریایی احداث کرد و مسئولان وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی را از این منطقه بیرون راند.

منابع محلی در سقطری، ششم مرداد ماه گذشته خبر دادند همزمان با توسعه یک باند نظامی فرودگاهی در منطقه «نوجد» در جنوب سقطری، محموله جدید حامل تجهیزات نظامی اماراتی وارد این منطقه شد.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی در تاریخ بیستم ژوئن (۳۰ خرداد) مدعی شد که این رژیم در حال ایجاد پدافند هوایی منطقه‌ای موسوم به «ائتلاف پدافند هوایی خاورمیانه» است.

در همان زمان رسانه‌های غربی اعلام کردند، از جمله مناطقی که بحث استقرار این سامانه‌ها در آن مطرح است جزیره سقطری یمن است.

در همین ارتباط، منابع یمنی نیز فروردین ماه گذشته خبر دادند که امارات عربی متحده به همراه رژیم صهیونیستی در جزیره «عبدالکوری» واقع در مجمع الجزایر سقطری (جنوب یمن) یک فرودگاه افتتاح کرده است.

در واکنش، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن از توطئه و توافق رسمی کشورهای ائتلاف متجاوز خبر داد که قصد دارند یمن را به رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی حامی آن تحویل دهند.

پربیننده ترین خبرها