روسیه درباره وقوع تروریسم اتمی هشدار داد

روسیه درباره وقوع تروریسم اتمی هشدار داد
جمعه 11 شهريور 1401 - 15:15

وزیر دفاع روسیه گفت: حملات توپخانه‌ای نظامیان اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا خطر وقوع فاجعه هسته‌ای را در اروپا تشدید کرده و نوعی تروریسم اتمی محسوب می‌شود.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو خاطر نشان کرد: روسیه هیچ سلاح سنگینی نزدیک نیروگاه هسته ای زاپوریژیا مستقر نکرده است.

وی افزود: مقامات اوکراینی به شکلی وقیحانه دروغ می گویند و ادعا دارند که روسیه در محوطه نیروگاه هسته ای زاپوریژیا سامانه توپخانه ای دوربرد مستقر کرده و از این نیروگاه به عنوان پوششی برای اقدامات نظامی استفاده می کند.

وزیر دفاع روسیه ابراز امیدواری کرد که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بعد از بازدید از این منطقه، نبود سلاح سنگین در این نیروگاه را نیز تایید کنند.

وی حملات توپخانه ای نیروهای اوکراینی به نیروگاه اتمی زاپوریژیا را محکوم کرد و گفت: این حملات خطر فاجعه اتمی در اروپا را تشدید کرده و نوعی تروریسم اتمی است.

شویگو از ۲۹ حمله نظامیان اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا از ۱۸ جولای تاکنون خبر داد و تصریح کرد: نظامیان اوکراین تاکنون ۱۲۰ گلوله توپخانه به این نیروگاه شلیک و ۱۶ پهپاد برای حمله به آن اعزام کرده اند.

وی گفت: در آستانه افزایش تحرکات نظامیان اوکراینی باید تاکید کنم که مسئولیت ایجاد هرگونه شرایط اضطراری در نیروگاه اتمی زاپوریژیا فقط برعهده مقامات اوکراینی است.

به گزارش ایرنا، رافائل گروسی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در بازدید چند ساعته از نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیای اوکراین که در تصرف نیروهای روسیه قرار دارد، گفت که کارشناسان این سازمان از این پس از نزدیک بر شرایط این تاسیسات نظارت خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها