زخمی شدن ده ها نفر در سرکوب راه پیمایی فلسطینی‌ها

زخمی شدن ده ها نفر در سرکوب راه پیمایی فلسطینی‌ها
جمعه 11 شهريور 1401 - 21:02

در حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به راه پیمایان فلسطینی در روستای کفرقدوم واقع در شرق قلقیلیه در شمال کرانه باختری رود اردن ، هفت فلسطینی زخمی شدند.

العالمفلسطین اشغالی

به گفته منابع فلسطینی،‌ درپی اقدام نظامیان صهیونیست به سرکوب راه پیمایی اعتراض آمیز فلسطینی ها ، درگیری هایی روی داد که بر اثر آن هفت فلسطینی زخمی و چند نفر هم بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

فلسطینی ها از اوایل ژوئیه ۲۰۱۱ ، در روزهای جمعه و شنبه هرهفته ، راه پیمایی هایی را در منطقه کفرقدوم با هدف درخواست باز کردن خیابان شارع القریه برگزار می کنند. این خیابان از زمان انتفاضه الاقصی (انتفاضه دوم فلسطین) در سال ۲۰۰۳، توسط نظامیان صهیونیستی بسته شده است.

همچنین در سرکوب راه پیمایی فلسطینی ها در روستای بیت دجن در شرق نابلس در کرانه باختری ،‌ چند شهروند فلسطینی زخمی شدند.

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد: درحمله نیروهای اشغالگر به راه پیمایی فلسطینیها، ۳۹ نفر زخمی شدند. برخی ها بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی دچار جراحت شدند و برخی دیگر بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند که برخی زخمی ها از پرسنل جمعیت هلال احمر فلسطین بودند.

این راه پیمایی بعد از نماز جمعه و بنا به درخواست کمیته مردمی دفاع از اراضی بیت دجن شروع شد و به سمت اراضی که شهرک نشینان صهیونیست تهدید به تصرف آن کرده اند، ادامه یافت.

همچنین ، شهرک نشینان به برخی از منازل واقع بین روستاهای زواتا و الناقوره در شمال غرب نابلس حمله کردند.

غسان دغلس مسوول امور شهرک سازی در شمال کرانه باختری در جمع خبرنگاران گفت :شهرک نشینان با تجمع درجاده ارتباطی بین روستاهای زواتا و الناقوره ، به تخریب لوازم و اثاثیه برخی از منازل منطقه اقدام کردند.

دغلس درباره تشدید حملات شهرک نشینان به شهروندان فلسطینی و دارایی های آنان هشدار داد.

اهالی روستاهای نابلس هر هفته جمعه ها، در اعتراض به اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل و شهرک سازی راه پیمایی می کنند و مخالفت خود را با این اقدامات اعلام می کنند.

پربیننده ترین خبرها