نشست سران کواد در هند برگزار می‌شود

نشست سران کواد در هند برگزار می‌شود
شنبه 12 شهريور 1401 - 14:27

هند پیش از نشست سران سازمان همکاری شانگهای با حضور روسیه و چین، میزبان نشست رسمی گروه چهارگانه (کواد) با ایالات متحده، ژاپن و استرالیا خواهد بود.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش روزنامه هیندو، دهلی نو هفته آینده میزبان نشست رسمی گروه چهارگانه (کواد) با ایالات متحده، ژاپن و استرالیا خواهد بود که اولین «جلسه افسران ارشد» (SOM) از زمان افزایش تنش ها با چین بر سر تایوان است.

نشست جلسه افسران ارشد چهارگانه (Quad SOM) که قرار است از ۵ تا ۶ سپتامبر (۱۵ تا ۱۷ شهریور) برگزار شود، یکی از جلساتی است که بین هند و شرکای این کشور در اقیانوس آرام، در هفته پیش رو برگزار می شود و به عنوان بخشی از اقدامات دولت هند، برای ایجاد تعادل سیاسی پیش از اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان تلقی می شود.

در اواسط سپتامبر نخست وزیر هند، نارندرا مودی، به همراه رهبران روسیه، چین، پاکستان، آسیای مرکزی و ایران در اجلاس سازمان همکاری شانگهای شرکت خواهد کرد که اولین اجلاس حضوری از زمان همه گیری کووید و آغاز جنگ اوکراین است.

مقامات وزارت امور خارجه هند (MEA) نشست چهارگانه با هند و ایالات متحده را دنبال خواهند کرد. نشست بین‌جلسه‌ای ۲+۲، با «دونالد لو»، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی، هیئت آمریکایی را برای گفتگو درباره مسائل دوجانبه رهبری می‌کند.

همتایان ارشد او «جاستین هیورست»، معاون وزیر امور خارجه و تجارت استرالیا (DFAT) و «کیئیچی ایچیکاوا»، مدیر کل دفتر سیاست خارجی وزارت امور خارجه ژاپن (MFA) در جلسات دوشنبه و سه شنبه شرکت خواهند کرد. بررسی پیشرفت در برنامه چهارگانه که در اجلاس توکیو در ماه می امسال مورد بحث قرار گرفت، موضوع اصلی این نشست خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها