چین: پاسخ ما به تجهیز تسلیحاتی تایوان از سوی آمریکا قاطع خواهد بود

چین: پاسخ ما به تجهیز تسلیحاتی تایوان از سوی آمریکا قاطع خواهد بود
دوشنبه 14 شهريور 1401 - 22:24

سخنگوی وزارت خارجه چین فروش تسلیحات نظامی جدید از سوی آمریکا به تایوان را نقض اصل چین واحد از سوی دولت واشنگتن ارزیابی کرد.

العالم_آسیا

به گزارش گلوبال تایمز، سخنگوی وزارت خارجه چین از اقدام تنش آفرین آمریکا برای تداوم تجهیز تسلیحاتی تایوان انتقاد کرد.

«مائو نینگ» امروز دوشنبه اعلام کرد که چین متعهد شده به فروش ۱.۱ میلیارد دلاری تسلیحات نظامی آمریکا به تایوان پاسخ قاطع ای بدهد.

این مقام ارشد چین تاکید کرد که پکن اقدامات متقابلی را برای حفاظت از حاکمیت و منافع امنیتی خود در پیش خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد: آنچه ایالات متحده انجام داده، به طور جدی موجب تضعیف حاکمیت و منافع امنیتی چین و همچنین روابط چین و آمریکا و ثبات در سراسر تنگه تایوان شده است.

این مقام ارشد چین تاکید کرد که شالوده سیاسی روابط چین و آمریکا بر مبنای بیانیه ۱۷ اوت، بیانیه شانگهای و بیانیه مشترک برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و ایالات متحده بنا شده است و همه اینها بر اساس اصل چین واحد است.

مائو افزود که ایالات متحده قوانین بین المللی و هنجارهای اساسی در روابط بین الملل را به طور مکرر زیر پا گذاشته است، موضوعی که برخلاف تعهد رهبری آمریکا برای حمایت نکردن از استقلال تایوان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین مسئولیت اجتناب ناپذیر تنش های فزاینده در تنگه تایوان را متوجه آمریکا دانست و گفت که ایالات متحده به طور مداوم اصل چین واحد را تحریف کرده و موجب تنش آفرینی در منطقه شده است.

روزنامه واشنگتن پست روز جمعه اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد خود برای فروش تسلیحات نظامی به تایوان به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار را به کنگره اعلام کرد. بر اساس این گزارش، فروش تسلیحات آمریکا به تایوان شامل ۶۰ موشک ضد کشتی و ۱۰۰ موشک هوا به هوا است.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها