آزار و اذیت زنان مغربی توسط سفیر رژیم صهیونیستی طوفان بپا کرد

آزار و اذیت زنان مغربی توسط سفیر رژیم صهیونیستی طوفان بپا کرد
چهارشنبه 16 شهريور 1401 - 11:38

به دنبال افشای آزار و اذیت زنان مغربی توسط سفیر رژیم صهیونیستی، کانال عبری «کان» گزارش داد که تل آویو از حدود یک سال پیش از اتهاماتی مبنی بر اینکه دیوید گوورین، رئیس نمایندگی دیپلماتیک این رژیم در مغرب، برخی زنان مغربی را مورد آزار و اذیت قرار داده، باخبر است.

العالم - فلسطین اشغالی

گزارش کانال رسانه ای "کان" رژیم صهیونیستی ، یک روز پس از آن صورت می گیرد که این کانال تحقیقاتی که یک هفته پیش توسط وزارت خارجه "اسرائیل" در نمایندگی "اسرائیل" (دفتر ارتباطات) در رباط انجام شده بود را فاش کرد.

این گزارش همچنین همزمان با احضار گوورین به تل آویو برای ارائه توضیحات در مورد اتهامات آزار جنسی و فساد صورت گرفته است.

کانال کان وابسته به سازمان رسمی پخش رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: «(حدود) یک سال پیش، وزارت امور خارجه یک شهادت جدی علیه دیوید گوورین، رئیس این نمایندگی در مغرب را دریافت کرد.»

این کانال توضیح داد که در 25 اکتبر 2021، یک زن مغربی (که هویت او فاش نشد) شکایتی را به حسن کعبیه، سخنگوی وزارت خارجه "اسرائیل" برای رسانه های عربی، درباره "رفتار غیرقابل قبول گوورین" ارسال کرد.

طبق آنچه این کانال اعلام کرد در این شکایت آمده است: «تل آویو باید دیپلمات ها و سفرای خود را با دقت انتخاب می کرد. این غیرمنطقی است که مردی را بفرستد که شیفته زنان است به حدی که آنها را اذیت کند، این توهین آمیز است و باید متوقف شود.»

این زن مغربی در ادامه شکایت خود گفت: به این بسنده می کنم که به شما اطلاع دهم که کارگران زن هتلی که سفیر (گوورین) حدود 10 ماه در آن اقامت داشته ده ها داستان در این زمینه دارند.

به نقل از این کانال، وزارت امور خارجه "اسرائیل" صحت مطالب منتشر شده از سوی این شبکه را رد نکرد و در پاسخ خود به این موضوع بسنده کرد که ما از این پیام آگاه هستیم و یک سری اتهامات مطرح و منجر به تحقیق از سوی وزارت شده است.

صبح روز سه‌شنبه، وزارت امور خارجه "اسرائیل"، گوورین را کمتر از دو روز پس از سفر وی به مغرب احضار کرد، پس از آنکه هفته گذشته برای ارائه توضیحات در مورد اتهامات وارده احضار شده بود.

به گزارش «کان»، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی پس از علنی شدن این پرونده در شامگاه دوشنبه که «طوفانی» در رسانه‌های مغرب بپا کرد، تصمیم به احضار گوورین گرفت.

هیئتی از رژیم صهیونیستی هفته گذشته به رباط سفر کرد که در حال تحقیق در مورد ناپدید شدن یا سرقت یک "هدیه گرانبها" از نمایندگی است که از دربار سلطنتی مغرب در جشن سالگرد تاسیس این رژیم تقدیم شده بود و گزارش نشده بود.

همچنین تحقیقات در مورد یک تاجر مغربی-یهودی به نام سامی کوهین که رسما میزبان وزرا و مقامات رژیم صهیونیستی بوده و با مقامات مغربی ملاقات هایی برای آنها ترتیب داده است، اگرچه سمت رسمی ندارد، اما از دوستان گوورین است.

کانال کان گفت: آنچه بیش از همه مقامات وزارت امور خارجه را آزار می دهد، اتهامات جدی استثمار و آزار و اذیت زنان محلی توسط یک مقام "اسرائیلی" است.

این کانال افزود: "اگر صحت این ادعاها ثابت شود، این می تواند یک حادثه دیپلماتیک جدی در روابط حساس بین "اسرائیل" و مغرب باشد."

با وساطت آمریکا، رژیم صهیونیستی و مغرب در 10 دسامبر 2020 روابط دیپلماتیک خود را پس از تعلیق از سال 2000 از سر گرفتند.

پربیننده ترین خبرها