شرابخواری پادشاه مغرب حاشیه ساز شد

شرابخواری پادشاه مغرب حاشیه ساز شد
پنج‌شنبه 3 شهريور 1401 - 17:37

مردم الجزایر امروز پنجشنبه در واکنش به خبر "شرابخواری پادشاه مغرب"، هشتگ هایی منتشر کردند که برخی از آنها تبدیل به ترند شد.

العالم - داغ های مجازی

از جمله هشتگ هایی که صبح امروز پنجشنبه در الجزایر تبدیل به ترند شدند، عبارتند از:"امیر مومنان مست است"، "پادشاه مغرب" و "محمد ششم". دلیل پخش این سه هشتگ الجزایری که همگی مربوط به پادشاه همسایه غربی الجزایر است، انتشار کلیپی از پادشاه مغرب در حالی که در خیابان های پاریس مست بوده است. این کلیپ را یکنفر از ماشین شخصی خودش از محمد ششم پادشاه مغرب گرفته است.

بر کسی پوشیده نیست که مردم مغرب عربی(کشورهای عرب واقع در شمال آفریقا) با عادی سازی روابط پادشاهی مغرب با رژیم اشغالگر مخالف هستند و آن را محکوم می کردند. آنها به یاری مساله فلسطین برخاستند. مردم مغرب و همسایه‌اش الجزایر و کل کشورهای آفریقای شمالی، عرب و مسلمان، هرگز به آنچه دولت مغرب برای عادی‌سازی روابط انجام داده است، راضی نخواهند بود و عادی سازی روابط با خشم مردمی همراه بوده است.

مردم مغرب عربی در تظاهراتی خواستار پایان دادن به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر شدند. احزاب نیز موضع گیری خود را اعلام کردند؛ آنها بر این عقیده اند که تداوم روابط با تل آویو ، صهیونیست ها را تشویق به ادامه جنایاتشان می کند، این در حالی است که دولت مغرب در هنگام و بعد از سفر مقامات اسراییلی به مغرب، از جمله سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رباط، تمام درخواست های مردمی برای پایان دادن به عادی سازی روابط را نادیده گرفت.

حادثه جدیدی که اخیرا رخ داد و بازتاب گسترده ای یافت، انتشار فیلمی کوتاه از پادشاه مغرب است که گفته می‌شود در یکی از خیابان‌های پایتخت فرانسه مست بوده است، فیلمی که باعث واکنش‌های شدیدی نسبت به دولت مغرب شد، به‌ویژه که پادشاه مغرب منتسب به دودمان علوی است، اتفاقی که مسلمانان آن را شرم‌آور دانستند.

کاربران الجزایری نیز در تویتر نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند.

"محمد لمینه بلیلی" محقق امور بین الملل و علوم راهبردی متخصص در مطالعات امنیتی در توییتی نوشت: در حالی که شهروند بی پناه مغربی پس از وخامت شرایط زندگی در مغرب به دنبال امرار معاش است، پادشاه مست به زندگی تجملی با همراهانش در پایتخت های اروپایی ادامه می دهد.

"وسام العامری" نویسنده، محقق و عضو سازمان عفو بین‌الملل که مقالات خود را در وب‌سایت عربی 21 منتشر می‌کند، کلیپ پرتیراژ پادشاه مغرب را در حالی که در یکی از خیابان‌های پاریس مست بود، منتشر کرد و نوشت: امیرالمومنین در یکی از خیابان های پاریس مست بود و محافظان شخصی سعی می کردند برای جلوگیری از مستندسازی ماجرا مانع فیلمبرداری شوند! لازم است به ایشان گفته شود امیر معتادان.114

یکی از کاربران الجزایری به نام "شهد" در توییتی نوشت: این اولین بار نیست که امیرالمومنین در صدر اخبار اروپا قرار می گیرد. تلویزیون هلند پیش از این رسوایی سنگینی را برملا کرده است.

پربیننده ترین خبرها