روایت یک منبع نظامی سوری در باره تجاوزات رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی حلب + ویدیو

چهارشنبه 16 شهريور 1401 - 13:12

حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی حلب، دومین حمله پس از کمتر از یک هفته از تهاجم مشابهی است که فرودگاه‌های دمشق و حلب را هدف قرار داد که باعث شد فرودگاه پس از آسیب شدید به باند، از خدمت خارج شود، البته تلفات جانی در بین کارکنان آن نداشت.

العالم - سوریه

به گزارش العالم، یک منبع نظامی سوری اظهار داشت: پنج موشک که از دریا شلیک شده بود از لاذقیه در غرب به سمت داخل سوریه اصابت کرد، صدای انفجارهای ناشی از پاسخ پدافند هوایی سوریه به موشک های متخاصم که از سواحل سوریه وارد حریم هوایی کشور شده بود، شنیده می شد. این منابع تایید کردند که پدافند هوایی تعدادی موشک را قبل از رسیدن به هدف از بین برده و ساقط کردند.

وزارت حمل و نقل سوریه به دنبال تجاوزات رژیم صهیونیستی، از انتقال تمامی پروازهای برنامه ریزی شده از فرودگاه بین المللی حلب، به فرودگاه بین المللی دمشق تا ترمیم خسارات ناشی از این حملات و آغاز به کار دوباره فرودگاه خبر داد.

آخرین حمله به فرودگاه حلب پس از آن صورت می گیرد که وزارت حمل و نقل سوریه در اوایل ماه جاری تاکید کرد که کادر فنی این کشور به ترمیم خسارات ناشی از بمباران "اسرائیل" در فرودگاه بین المللی حلب ادامه می دهد تا از روز جمعه به خدمات کامل بازگردد.

بر اساس بیانیه رسمی سوریه، در 31 آگوست، رژیم صهیونیستی با حمله موشکی خود به فرودگاه بین‌المللی حلب و اطراف آن به باند پرواز آسیب وارد کرد و پایگاه کمک ناوبری و کل تجهیزات آن را نیز منهدم کرد.

پیشتر سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت خواسته بود تا حملات "اسرائیل" به خاک خود را محکوم کنند، زیرا این حملات «نقض حاکمیت و تهدید مستقیم صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی» است.

وزارت خارجه سوریه، مسئولیت حقوقی، اخلاقی، سیاسی و مالی، هدف قرار دادن عمدی فرودگاه‌های غیرنظامی بین‌المللی دمشق و حلب و به خطر انداختن تأسیسات غیرنظامی، خرابکاری‌ها و در معرض خطر قراردادن جان غیرنظامیان را بر عهده رژیم صهیونیستی دانست.

پربیننده ترین خبرها