گفتگوی مقام کاخ سفید با نخست وزیر آلبانی درباره اتهام زنی بی اساس علیه ایران

گفتگوی مقام کاخ سفید با نخست وزیر آلبانی درباره اتهام زنی بی اساس علیه ایران
پنج‌شنبه 17 شهريور 1401 - 20:35

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا با نخست وزیر آلبانی درباره اتهام زنی بی پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران گفتگو و حمایت واشنگتن را از این متحد خود در ناتو اعلام کرد.

العالم_آمریکا

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد با "ادی راما" نخست وزیر آلبانی گفتگو کرده است تا حمایت قاطع ایالات متحده از متحدمان در ناتو را در پی حمله سایبری ادعایی ایران در ۱۵ ژوئیه اعلام کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: به همکاری با آلبانی در زمینه اقدامات امنیت سایبری ادامه می دهیم.

کاخ سفید نیز در بیانیه ای اعلام کرد، جک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، امروز پنجشنبه با نخست وزیر آلبانی گفتگو و حمایت قاطع واشنگتن از این کشور را به او اعلام کرده است.

وزارت امور خارجه ایران با مردود شمردن ادعاهای بی‌اساس مطرح‌شده از سوی دولت آلبانی علیه جمهوری اسلامی ایران، تصمیم این کشور به قطع روابط سیاسی با کشورمان را بر اساس چنین ادعاهای بی پایه، اقدامی نسنجیده و فاقد دوراندیشی در روابط بین‌المللی دانست.

وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در واکنش به اقدام ضدایرانی دولت آلبانی، با اشاره به مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه فضای سایبری در مجامع چندجانبه و بین‌المللی در راستای تدوین ضوابط و قاعده مند کردن این حوزه، تأکید شده است، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای هدف حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی خود، هرگونه استفاده از فضای سایبری به عنوان ابزاری برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی سایر کشورها را مردود و محکوم می‌شمارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها