هوکشتاین در پایان سفر به بیروت: پیشرفت هایی حاصل شده و خوش بین هستم

هوکشتاین در پایان سفر به بیروت: پیشرفت هایی حاصل شده و خوش بین هستم
جمعه 18 شهريور 1401 - 18:53

هوکشتاین میانجی آمریکایی برای تعیین مرزهای آبی بین لبنان و سرزمین های اشغالی ، عصر روز جمعه بعد از سفری کوتاه به لبنان، فرودگاه بین المللی بیروت را ترک کرد.

العالم - لبنان

هوکشتاین در فرودگاه بیروت ، گفت: به مذاکرات مربوط به ترسیم مرزهای دریایی ادامه می دهیم تا زمینه برای امضای توافقی که به نفع اقتصاد لبنان باشد، فراهم شود.

هوکشتاین قبل از ظهر امروز وارد بیروت پایتخت لبنان شد و با مسئولان لبنانی ودرصدر آن ها میشل عون رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد.

میشل عون در این گفتگو بر پایبندی به حق لبنانی ها در ثروت های نفتی درکل مناطق لبنان و حاکمیت بر آن تاکید کرد.

وی بعد از دیدار با مسئولان لبنانی گفت که پیشرفت هایی در این مذاکرات حاصل شده است و این دیدارها ادامه خواهد داشت.

هوکشتاین در عین التینه ، با نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان دیدار کرد.

بری بر لزوم بازگشت به الناقوره برای گفتگوی غیرمستقیم تا رسیدن به نتایج مطلوب تاکید کرد.

وی همچنین بر پایبندی به توافق بر سر چارچوب مذاکراه با اسرائیل و تمایل لبنان به سرمایه گذاری در همه منطقه اقتصادی لبنان تاکید کرد.

هوکشتاین همچنین با نجیب میقاتی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان درکاخ دولتی با حضور بوصعب معاون رئیس مجلس لبنان و سرلشگر ابراهیم عباس مدیر کل امنیت عمومی این کشور دیدار کرد و دراین دیدار ، نقطه نظرات نماینده امریکایی بررسی شد تا درباره آن مشورت شود و در آینده نزدیک پاسخ به هوکشتاین داده شود.

درهمین ارتباط ، سرلشگر ابراهیم عباس مدیر کل امنیت عمومی لبنان در گفتگویی با روزنامه نگاران گفت که موضوع دیدار وی با نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان در عین التینه صبح امروز ، ترسیم مرزها نبود.

وی اطمینان داد که اوضاع امنیتی در لبنان، بسیار خوب است.

طبق اطلاعات واصله به الاخبار، سفر هوکشتاین دربردارنده پیش نویس توافق برای بررسی نیست، بلکه ارائه نتایج نشست هایی است که از پنج هفته پیش آن ها را برگزار می کند تا قبل از رفتن به برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و از آن جا به آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات با همه طرف های ذیربط به نقطه نظر لبنان درخصوص برخی از مسائل گوش کند.

پربیننده ترین خبرها