زلنسکی: شرکت سازنده پهپادهای ترکیه در اوکراین شعبه می‌زند

زلنسکی: شرکت سازنده پهپادهای ترکیه در اوکراین شعبه می‌زند
شنبه 19 شهريور 1401 - 03:15

رئیس جمهور اوکراین گفت که در دیدار با رئیس شرکت ترکیه‌ای سازنده پهپادهای تهاجمی، درباره جزئیات تأسیس کارخانه‌ای برای تولید این هواپیماهای بدون سرنشین در کشورش رایزنی کرده است.

العالم-اروپا

با وجود انتقادهای تند روسیه از حضور پهپادهای ساخت ترکیه در جنگ کی‌یف، گفته می‌شود شرکت سازنده این هواپیماهای بدون سرنشین قرار است در اوکراین شعبه احداث کند.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین شامگاه جمعه با «خلوق بیرق‌دار» رئیس شرکت ترکیه‌ای «بایکار»، سازنده پهپادهای تهاجمی «بیرق‌دار»، دیدار و از حضور این هواپیماها در نبرد با روسیه قدردانی کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، زلنسکی در این نشست به رسانه‌ها گفت که شرکت سازنده پهپادهای بیرق‌دار، در اوکراین کارخانه‌ای برای تولید این هواپیماهای بدون سرنشین تأسیس می‌کند.

وی طی بیانیه‌ای بعد از دیدار با بیرق‌دار، اعلام کرد: «ما درباره جزئیات احداث کارخانه بایکار در اوکراین و تولید محصولات جدید با استفاده از قطعات اوکراینی صحبت کردیم».

شرکت بایکار پیش از این نیز اعلام کرده بود که در پی ایجاد کمپینی در لهستان برای جمع‌آوری کمک‌های مالی جهت خرید پهپاد برای کی‌یف، تصمیم دارد تا یک پهپاد «بیرق‌دار تی‌بی۲» به اوکراین اهدا کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها