گزارش خبرنگار العالم از حل مشکل جابجایی زائرین با اتوبوس های ایرانی و بازگشایی مرز مهران

شنبه 19 شهريور 1401 - 12:41

خبرنگار العالم گزارش داد گذرگاه مرزی مهران بین ایران و عراق از صبح امروز (شنبه) پذیرش صدها هزار زائر اربعین حسینی علیه السلام را از سر گرفته است.

العالم - عراق

خبرنگار العالم از مرز مهران گزارش داد: درهای مرز مهران پس از تعطیلی کوتاه مدت به دلیل کمبود یا نبود اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین حسینی (ع) به روی صدها هزار زوار باز شد.

وی خبر داد که چندین اتوبوس ایرانی با عبور از مرز مهران برای انتقال زائران به شهر کوت عراق رفتند.

پیش از این سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین، از ورود اتوبوس‌های حامل زائران ایرانی از سه مرز کشور به عراق خبر داده و گفته بود که از این طریق بخشی از مشکل انتقال زائران در خاک عراق به شهرهای زیارتی این کشور حل خواهد شد.

میراحمدی خاطرنشان کرد: این اقدام با موافقت مسئولان عراقی در سفر اخیر وزیر کشور به این کشور صورت گرفت تا بخشی از جابجایی مسافران با ورود اتوبوس‌های ایرانی به کشور عراق انجام می‌شود. این اتوبوس ها از سه مرز شلمچه، چذابه و مهران و از روز گذشته وارد عراق شدند.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، 6 گذرگاه مرزی ایران روز گذشته شاهد خروج حدود 400 هزار زائر به سمت عراق بود.

گذرگاه مرزی مهران یکی از مهم‌ترین و نزدیک‌ترین مرزهای ایران و عراق از نظر مجاورت با شهرهای مقدس عراق به‌شمار می‌رود، این مرز با شهر مقدس کربلا 300 کیلومتر، تا شهر مقدس نجف 280 کیلومتر و از کاظمین 283 کیلومتر فاصله دارد.

پربیننده ترین خبرها