استاندار ایلام: زیرساخت های عراق متناسب با مرز مهران نیست

استاندار ایلام: زیرساخت های عراق متناسب با مرز مهران نیست
جمعه 18 شهريور 1401 - 11:41

استاندار ایلام گفت: ظرفیت های کشور عراق در مقابل امکانات مرز مهران متناسب پذیرش حجم بالای زائران نیست.

العالم - ایران

حسن بهرام نیا روز جمعه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: از روز گذشته با صلاحدید وزیر کشور به عنوان رییس ستاد اربعین و سایر مسئولان به علت عدم تناسب ورود و خروج بین مرزها و چشمه های انسانی در نقطه صفر مرزی حد فاصل بین مرزهای مهران و زرباطیه تشکیل می شد.

وی افزود: به علت گرمای هوا و نیاز مکرر زائران به آب خنک و وسایل خنک کننده، کمبود امکانات در مرز زرباطیه و کندی در ورود زائران از این مرز به خاک عراق، مدیریت جمعیت منتظر را با سختی مواجه کرده بود.

استاندار ایلام تاکید کرد: هرچند مشکلاتی وجود دارد اما با تمام توان به زائران خدمت رسانی شده است و دیشب وزیر کشور به مدت سه ساعت از ورودی پایانه مرزی تا ابتدای پل زائر به طول ۱۱ کیلومتر با زائران پیاده روی کرد و با آنها هم کلام و از مطالبات آنها آگاه شد.

بهرام نیا ادامه داد: با توجه به انبوه جمعیت در مرز مهران، دیشب زایران در شهرهای مختلف استان اسکان موقت شدند و برای مدیریت جمعیت در مهران، به این زائران اجازه حرکت داده نشد تا از فشار انسانی حاصله بر روی مرز کاسته شود.

وی یادآور شد: امروز صبح باتوجه به اینکه از تعداد جمعیت حاضر در مرز مهران به واسطه ورود به عراق کاسته شد، به زائران اجازه تردد و حرکت به سمت مهران داده شد.

وی ابراز امیدواری کرد: امروز خدمات در مرز مهران مطلوب تر و تردد زائران روان تر از دیروز و روزهای قبل باشد و از ورودی شهرهای استان تردد زائران مدیریت می شود.

پربیننده ترین خبرها