مودی: هند در حال پیشروی برای رهبری چهارمین انقلاب صنعتی است

مودی: هند در حال پیشروی برای رهبری چهارمین انقلاب صنعتی است
شنبه 19 شهريور 1401 - 23:00

نارندرا مودی نخست وزیر هند، با تاکید بر نقش علم و فناوری در تسریع توسعه کشورها گفت: هند به سمت رهبری انقلاب صنعتی چهارم حرکت می‌کند.

العالم - آسیا

نارندرا مودی نخست وزیر هند روز شنبه کنفرانس علمی مرکز-ایالت را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد و طی سخنانی گفت: امروز که هند به سمت رهبری چهارمین انقلاب صنعتی پیش می رود، نقش علم در هند و افراد مرتبط با این حوزه خیلی مهم است.

او افزود: برای توسعه هند جدید در قرن بیست و یکم، علم نقش مهمی در تسریع رشد همه حوزه ها و بخش ها خواهد داشت.

نخست وزیر هند گفت: ما باید دستاوردهای دانشمندان خود را جشن بگیریم. وقتی از دانشمندان و نوآوری های آنها تجلیل می کنیم، علم بخشی از فرهنگ ما خواهد شد. دولت ما با چشم انداز توسعه مبتنی بر علم پیش می رود.

وی تاکید کرد: از سال ۲۰۱۴، دولت مرکزی با مفهوم توسعه مبتنی بر علم کار می کند و افزایش قابل توجهی در سرمایه گذاری در زمینه علم و فناوری وجود داشته است.

او در ادامه اضافه کرد: سرمایه گذاری در علم و فناوری از سال ۲۰۱۴ افزایش یافته است. با توجه به تلاش های دولت، هند از رتبه ۸۱ در سال ۲۰۱۵، رتبه ۴۶ را در شاخص جهانی نوآوری کسب کرده است. جوانان امروزی به سرعت با فناوری سازگار می شوند. ما باید با قدرت کامل از آنها حمایت کنیم.

کنفرانس دو روزه ایالت- مرکز، در ساینس سیتی احمدآباد از ۱۰ تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ و ۲۱ شهریور) برگزار می شود. این شامل جلسات در زمینه های موضوعی مختلف از جمله STI Vision ۲۰۴۷ خواهد بود. مسیرهای رشد آینده و چشم انداز STI در ایالات هند، مراقبت از سلامت دیجیتال برای همه، دو برابر شدن سرمایه گذاری بخش خصوصی در تحقیق و توسعه تا سال ۲۰۳۰، مداخلات فناوری برای بهبود درآمد کشاورزان، نوآوری برای تولید آب آشامیدنی، انرژی پاک برای همه از جمله نقش S&T در برنامه های هیدروژنی، ماموریت اقیانوس عمیق و ارتباط آن با کشورهای ساحلی/UTs و همچنین اقتصاد آینده کشور هند، از موضوعات این کنفرانس هستند.

در مراسم افتتاحیه کنفرانس، «بوپندرا پاتل» وزیر ارشد گجرات و «جیتندرا سینگـ»، وزیر علوم و فناوری هند حضور داشتند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها