بهای نفت در بحبوحه محدودیت‌های کووید چین و افزایش احتمالی نرخ بهره کاهش یافت

بهای نفت در بحبوحه محدودیت‌های کووید چین و افزایش احتمالی نرخ بهره کاهش یافت
دوشنبه 21 شهريور 1401 - 10:38

طلای سیاه، هفته جاری را با کاهش آغاز کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بهای نفت صبح روز دوشنبه با تحت الشعاع قرار گرفتن چشم انداز تقاضای جهانی سوخت توسط محدودیت های کووید-19 در چین و احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در ایالات متحده و اروپا کاهش یافت.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال پس از 4.1 درصد افزایش در روز جمعه، 1 دلار و 28 سنت یا 1.4 درصد کاهش یافت و به 91 دلار و 56 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز پس از افزایش 3.9 درصدی در روز جمعه، با 1 دلار و 34 سنت یا 1.5 درصد کاهش، 85 دلار و 45 سنت معامله شد.
قیمت‌ها در هفته گذشته تغییر چندانی نداشتند زیرا دستاوردهای کاهش تولید توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه، گروهی موسوم به اوپک پلاس، با قرنطینه‌های مداوم در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان، خنثی شد.
تقاضای نفت چین ممکن است امسال برای نخستین بار در دو دهه اخیر کاهش یابد زیرا سیاست چین موسوم به «کووید صفر،» مردم را در تعطیلات در خانه نگه می دارد و مصرف سوخت را کاهش می دهد.
در همین حال، بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی ایالات متحده آماده افزایش بیشتر نرخ بهره برای مقابله با تورم هستند؛ موضوعی که می تواند ارزش دلار آمریکا را در برابر سایر ارزها افزایش دهد و نفتِ وابسته به دلار را برای سرمایه گذاران گران تر کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها