گفتگوی وحیدی با شبکه العالم درباره خدمات ارائه شده به زائران امام حسین (علیه السلام)

سه شنبه 22 شهريور 1401 - 18:57

احمد وحیدی وزیر کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار العالم بر ارائه انواع خدمات برای زائران امام حسین (ع) علیرغم تعداد زیادشان تاکید کرد. وحیدی در عین حال در توئیتی از پذیرایی محبت آمیز مردم عراق در خدمت به زائران تشکر کرده است.

العالم - عراق

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی اختصاصی با شبکه خبری العالم گفت: در مورد جابجایی زائران با این تعداد انبوه، مشکلاتی در دو طرف مرز وجود داشت که مردم خیر وارد عمل شدند تا مشکل را حل کنند؛ اکنون جو خوبی حاکم است.

وی همچنین اشاره کرد: در مرز شلمچه درمانگاهی راه اندازی کرده ایم که تمام خدمات بهداشتی از جمله جراحی های کوچک و جزئی را انجام می دهد.

وزیر کشور ادامه داد : بیش از سه میلیون زائر به عراق رفتند که تاکنون یک میلیون و چهارصد و پنجاه هزار نفر از آنها بازگشته اند.

وی اظهار داشت: زیرساخت‌ها در 6 گذرگاه مرزی خوب است و کامیون‌های زیادی وجود دارند که از هفت نقطه، آب و مابقی خدمات را جابجا می‌کنند. ارائه خدمات اعم از ایجاد فضاهای سرپوشیده، ارسال امکانات و آب فراوان انجام شده است؛ مردم عراق نیز استقبال خوبی از زائران ایرانی کرده اند. کارهای عملیاتی خوبی انجام شد تا فضای خوبی برای همه عزیزان فراهم شود.

وحیدی افزود: با این تعداد زیادی که از مرز ایران و عراق عبور می‌کند، تاکنون با قطعی آب و برق مواجه نشده‌ایم و به دلیل گرما، تامین یخ برای تامین آب شرب ضروری بود و خدا را شکر می‌کنیم. استقبال زائران از مراسم اربعین همچنان ادامه دارد، جاده ها همچنان مملو از زائر است.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه زائران از سایر ملیت ها می خواهند از گذرگاه های مرزی ایران عبور کنند، ما کار را تسهیل می کنیم تا از افغانستان، پاکستان، آذربایجان و سراسر جهان از مرزهای ما عبور کنند. خدا را شکر فرصت خدمت رسانی مهیا است. ما امور مربوط به عبور زائران از سایر کشورها را تسهیل کرده ایم و از دولت و مردم عراق بابت ارائه خدمات به زائران تشکر می کنم.

وزیر کشور به نوبه خود از کمک پلیس مرزی عراق تشکر کرد که سعی کرده است هر مشکلی را در سریع ترین زمان ممکن برطرف کند.

وی همچنین از موکب داران عراقی سپاسگزاری کرد که با استقبال و پذیرایی از زائران، مهمان نوازی و سخاوت را به نمایش گذاشتند.

وحیدی افزود: ما از مردم عراق برای استقبال از زائران و تصویر انسان دوستانه ای که مردم عراق در خدمت به زائران امام حسین (ع) ترسیم کردند، تشکر می کنیم.

وی افزود برادران عراقی ویزا را لغو کردند که این اقدام خوبی است. با حذف ویزای ورود و دریافت وجه برای ویزا مشکل صف های طولانی حل شد.

وحیدی خاطرنشان کرد ما نیز برای کسانی که تاریخ اعتبار گذرنامه شان گذشته بود، برگه عبور صادر کردیم. برای ما سرعت کار بسیار مهم بود تا در اسرع وقت زائران را به عراق اعزام کنیم. کار برگشت آنها نیز سریع انجام شد.

وی توضیح داد: پارکینگ هایی را در مساحتی به طول صد و ده هکتار برای ماشین های زائران در نظر گرفتیم. استانداران استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و آذربایجان از ماه ها پیش همت خود را صرف خدمات رسانی به زائران امام حسین علیه السلام کردند و مردم ایران از اقصی نقاط کشور به این مکان ها آمدند. گذرگاه های مرزی به منظور ارائه خدمات بهینه به زائران تلاش کردند.

ایران و عراق با انسجام، همبستگی و همکاری مشترک در خدمت رسانی به زائران اربعین نشان دادند اگر قبلا رابطه خوبی وجود داشت، هم اکنون رابطه ای بسیار قوی تر بین ایران و مردم عراق ایجاد شده است.

پربیننده ترین خبرها