افزایش حملات داعش در بادیه سوریه

افزایش حملات داعش در بادیه سوریه
سه شنبه 22 شهريور 1401 - 18:10

منابع سوری از افزایش حملات داعش در بادیه سوریه و حومه شرقی دیرالزور خبر دادند.

العالم - سوریه

به نقل از سایت العربی الجدید، از چهار سال پیش عملیات داعش در بادیه سوریه و حومه شرقی دیرالزور قطع نشده است اما روند این عملیات در دوره اخیر افزایش یافته است و این نشان می‌دهد داعش قدرتش را برای انجام حملات از دست نداده است.

در حمله جدید داعش به کاروان نیروهای دولتی سوریه در حومه شرقی حماة یکی از این نیروها کشته و تعدادی زخمی شدند.

روزنامه الوطن سوریه اعلام کرد که یگان‌های ارتش عملیات پاکسازی شرق شهر البوکمال در بادیه دیرالزور از تروریست‌های داعش را همزمان با بخش‌های دیگر در بادیه شرقی حمص افزایش داده‌اند و خسارت‌های سنگینی را به داعش وارد کردند.

داعش از بادیه سوریه به عنوان مکانی برای انجام عملیات خود استفاده می‌کند. داعش از فضای وسیع بادیه سوریه برای فرار از حمله جنگنده‌های سوریه استفاده می‌کند. داعش عملیاتی را در طول و عرض بادیه سوریه که جزو مرزهای اداری استان‌های دیرالزور، رقه، حلب، حماة، حمص و السویداء است انجام می‌دهد.

علاوه بر این عملیات داعش در حومه شرقی دیرالزور که تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک "قسد" است متوقف نشده است.

منابع محلی اعلام کردند که داعش یکشنبه حمله‌ای را علیه چند جوان سوری در جاده بین حسکه و دیرالزور انجام داد که به کشته شدن شش تن منجر شد.

داعش تصاویر و ویدیوهایی را از عملیات خود منتشر و اعلام کرد که این عملیات در راستای انتقام از نیروهای قسد به خاطر عملیات امنیتی‌شان در اردوگاه الهول در حومه حسکه است که خانواده‌های تروریست‌های داعش در آنجا ساکن هستند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که داعش از ۲۰۲۲ تاکنون ۱۳۰ عملیات را در مناطق تحت سیطره قسد انجام داده‌ است. در این عملیات‌ها ۱۰۴ تن کشته شدند که ۳۷ تن از آن‌ها زن و کودک هستند. ۶۷ تن نیز از نیروهای سوریه دموکراتیک هستند.

عرابی عرابی، پژوهشگر متخصص گروه‌های تندرو اعلام کرد که داعش فعالیت خود را در بادیه سوریه و حومه دیرالزور متوقف نکرده است و تقریبا روزانه علیه نیروهای سوری یا نیروهای قسد دست به عملیات می‌زند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها