تبیین مواضع ایران پیرامون اهداف توسعه هزاره در اجلاس منطقه‌ای اتحادیه بین المجالس

تبیین مواضع ایران پیرامون اهداف توسعه هزاره در اجلاس منطقه‌ای اتحادیه بین المجالس
چهارشنبه 23 شهريور 1401 - 22:50

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در سومین اجلاس منطقه‌ای اتحادیه بین المجالس در پاکستان با تاکید بر مواضع کشورمان و تحفظ‌های رسمی ارائه شده در زمینه گزارش کارگروه آزاد اهداف توسعه پایدار، تمایل و مشارکت کامل ایران در زمینه اجرای دستور کار و برنامه‌های اهداف توسعه پایدار را اعلام کرد.

العالم ـ آسیا

اعضای هیات پارلمانی کشورمان به ریاست دکتر «ملک فاضلی» نماینده سراوان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری نژاد از کمیسیون انرژی و دکتر محسن فتحی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در سمینار منطقه‌ای اتحادیه بین المجالس به میزبانی مجلس ملی پاکستان در اسلام‌آباد حضور یافتند.

رئیس هیات پارلمانی ایران طی سخنرانی در نشست اختتامیه این رویداد گفت: ما معتقدیم که کلیت دستور کار توسعه پایدار یک سند تاریخی و جهان محور است. یک اراده مستحکم برای فقرزدایی، مبارزه با گرسنگی و سوء تغذیه و امنیت غذایی، مدیریت خطرات ناشی از بیماری همه گیر کرونا، بهبود ارتقای آموزش کیفی و کار آبرومند برای جوانان، حصول اطمینان از دسترسی برابر و عادلانه به بهداشت و سلامت در مفهوم واقعی کلمه به موازات چالش‌های جهانی و مقتضیات لازم و اجتناب ناپذیر مترتب بر توسعه پایدار، نقش حیاتی در نیل به همه آرمان ها و اهداف دستور کار توسعه جهان ایفا می‌کند.

دکتر ملک فاضلی افزود: ما ضمن تاکید بر اجماع حاصله در مورد اصول مشترک بر این باوریم که در این خصوص مسوولیت‌های متفاوت و در عین حال حق مالکیت و راهبری‌های ملی متنوعی وجود دارد که در مجموع سنگ بنای محکمی برای تسهیل و اجرا و تحقق دستور کار و برنامه توسعه در تمام سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی ایجاد می‌کند.

هیات پارلمانی ایران بر مواضع قبلی کشورمان و تحفظ‌های رسمی ارائه شده در زمینه گزارش کارگروه آزاد اهداف توسعه پایدار که در سند سازمان ملل عنوان گردیده، تاکید کرد.

هیات کشورمان بر تمایل و مشارکت کامل جمهوری اسلامی ایران در زمینه اجرای دستور کار و برنامه‌های توسعه پایدار مجددا تاکید و به عنوان نمایندگان پارلمان خواهان پایبند بودن به تلاش در راستای تحقق این اهداف شد.

براساس این گزارش، هیات پارلمانی ایران برای حضور در سومین اجلاس منطقه‌ای اتحادیه بین المجالس روز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد. هیات‌های پارلمانی کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه در این رویداد دو روزه حضور دارند.

پربیننده ترین خبرها