فرانسه و اردن خواستار برگزاری نشستی به سبک کنفرانس بغداد با حضور ایران و عربستان شدند

فرانسه و اردن خواستار برگزاری نشستی به سبک کنفرانس بغداد با حضور ایران و عربستان شدند
پنج‌شنبه 24 شهريور 1401 - 15:45

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن خواستار برگزاری کنفرانس فوری جهت بررسی مسائل خاورمیانه با حضور ایران و عربستان به سبک کنفرانس بغداد در سال ۲۰۲۱ شدند.

العالم - اروپا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مکرون و عبدالله دوم طی دیدار خود در قصر الیزه مسائل منطقه خاورمیانه به ویژه پرونده هسته ای ایران ، مبارزه با تروریسم و اوضاع عراق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، دو طرف با توجه به اوضاع منطقه در حال حاضر بر لزوم تشکیل هر چه سریع تر کنفرانس جدید به سبک کنفرانس بغداد در اوت ۲۰۲۱ به توافق رسیدند.

در اجلاس بغداد در آن زمان شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و پادشاه اردن و وزیران خارجه ایران و عربستان شرکت کردند.

رئیس جمهور فرانسه و پادشاه اردن بار دیگر بر پایبندی خود جهت تلاش مشترک با یکدیگر و سایر شرکای ذیربط خود جهت ازسرگیری ایجاد گشایش در فرآیند صلح میان اسراییلی ها و فلسطینی ها تاکید کردند.

مکرون بار دیگر بر حمایت فرانسه از اردن و سایر کشورهای خاورمیانه به منظور مقابله با بحران غذایی ناشی از بحران اوکراین تاکید کرد.

نهاد ریاست جمهوری فرانسه خاطرنشان کرد که این دیدار مرحله جدیدی در مشارکت راهبردی میان دو کشور به شمار می رود و فرصت برقراری تلاش مشترک به منظور مقابله با چالش های امنیتی و اقتصادی را فراهم می آورد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها