کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۲ جهان

درخشش آزادکاران ایران در بلگراد؛ صعود یزدانی، زارع و نخودی به نیمه نهایی جهانی

درخشش آزادکاران ایران در بلگراد؛ صعود یزدانی، زارع و نخودی به نیمه نهایی جهانی
پنج‌شنبه 24 شهريور 1401 - 17:19

هر ۳ نماینده ایران در روز نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان با برتری قاطع مقابل رقبایشان راهی مرحله نیمه نهایی شدند و امشب (پنج شنبه) از ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه برای رسیدن به فینال به میدان می‌روند.

العالم ـ اروپا

در ادامه رقابت‌های روز نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، محمد نخودی نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ در ادامه درخشش خود در سومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی برابر بکزاد عبدالرحمان اف دارنده مدال‌های برنز جهان و المپیک از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۵ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

نخودینخودی پیش از این در دور نخست مقابل یاکوب شیخ جمال از رومانی در یک کشتی سخت و حساس با نتیجه ۷ بر ۶ به برتری رسید. وی سپس برابر دولگون آلتانزول از مغولستان به روی تشک رفت و با برتری قاطع در مدت زمان یک دقیقه و ۱۰ ثانیه به برد ۱۰ بر صفر رسید.

جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا و بخت نخست کسب عنوان قهرمانی در این وزن در آن سوی جدول قرار دارد و با ۳ برد قاطع راهی نیمه نهایی شده است.

همچنین حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل سباستین جزیرزانسکی از لهستان به میدان رفت و در مدت زمان ۳ دقیقه با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی در مدت زمان ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.

اما در آن سوی جدول وزن ۸۶ کیلوگرم، دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک از آمریکا تا دیدار فینال با یزدانی روبرو نخواهد شد. تیلور نیز در ۲ مبارزه قبلی خود به ترتیب مقابل آرون کانوا از ایتالیا به برتری ۱۰ بر صفر رسید و سپس ۱۱ بر صفر از سد راموس از پورتریکو گذشت و به نیمه نهایی رسید. به این ترتیب یزدانی و تیلور به نیمه نهایی صعود کرده‌اند و تنها یک برد تا رسیدن به فینال و مصاف حساس برای کسب مدال طلای جهان فاصله دارند.

به گزارش ایسنا، امیرحسین زارع نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل الکساندر خوتسیانیوسکی دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۹ از اوکراین با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی برای رسیدن به فینال امشب(پنج شنبه) برابر طاها آکگل دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از ترکیه به میدان می‌رود.

زارعزارع پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل ژی وی دنگ از چین با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید.

امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، دیگر نماینده ایران در ۴ وزن نخست این رقابت‌ها بود که طبق اعلام کادر فنی تیم ملی سر وزن نرسید و حضور در این رقابت ها را از دست داد.

پربیننده ترین خبرها