کشتی آزاد قهرمانی جهان - بلگراد

شکست ناباورانه زارع در ۵ ثانیه پایانی و بازماندن از فینال/ شانس ۲ طلا و یک برنز ایران در ۴ وزن نخست

شکست ناباورانه زارع در ۵ ثانیه پایانی و بازماندن از فینال/ شانس ۲ طلا و یک برنز ایران در ۴ وزن نخست
پنج‌شنبه 24 شهريور 1401 - 21:07

نماینده سنگین وزن ایران با قبول شکست در برابر چهره شاخص و عنوان دار کشتی جهان و المپیک از ترکیه فینال مسابقات جهانی صربستان را از دست داد.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

در پایان رقابت‌های روز نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، امیرحسین زارع دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک و نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران، در دیدار نیمه نهایی مقابل طاها آکگل دارنده یک طلا و یک برنز المپیک و ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز جهان از ترکیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد. در حالی که زارع ۲ بر یک از حریف خود پیش بود، برای خاک کردن حریف اقدام کرد و پای چپ آکگل را در اختیار داشت اما آکگل که دست راست زارع را گرو گرفته بود، با یک چرخش به پشت زارع رفت و موفق شد در ۵ ثانیه پایانی ملی‌پوش ایران را خاک کند. چلنج پژمان درستکار هم کارساز نبود و زارع از رسیدن به فینال بازماند.

زارع پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل ژی وی دنگ از چین با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید. وی در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل الکساندر خوتسیانیوسکی دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۹ از اوکراین با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

پیش از این محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز با برتری مقابل تمامی رقبای خود راهی دیدار نهایی این مسابقات شدند.

در ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی در سومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی برابر بوریس ماکوئف کشتی‌گیر روسی‌الاصل از اسلواکی و دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۷ به روی تشک رفت و در پایان در یک دقیقه و ۵۷ ثانیه با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و برای پنجمین مرتبه در دوران قهرمانی خود راهی فینال مسابقات قهرمانی جهان شد.

به گزارش ایسنا، حسن یزدانی فردا شب(جمعه) برای کسب مدال طلای جهان در دیداری حساس که میلیون‌ها بیننده تلویزیونی در سراسر جهان دارد و اتحادیه جهانی کشتی نیز آن را مهیج‌ترین مبارزه رقابت های جهانی دانسته است، برابر دیوید تیلور دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا به روی تشک می‌رود. یزدانی و تیلور پیش از این ۴ مرتبه برابر هم قرار گرفته‌اند که سهم تیلور ۳ پیروزی در جام جهانی کرمانشاه، مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست و فینال المپیک توکیو بوده است اما حسن یزدانی در آخرین مبارزه در فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ موفق به شکستن طلسم شکست‌ناپذیری دیوید تیلور شد.

امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، دیگر نماینده ایران در ۴ وزن نخست این رقابت‌ها بود که طبق اعلام کادر فنی تیم ملی سر وزن نرسید و حضور در این رقابت ها را از دست داد.

رقابت‌های فینال ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه فردا شب(جمعه) به وقت ایران آغاز می‌شود.

پربیننده ترین خبرها