رسانه صهیونیستی: جنبش فتح آشکارا از بازگشت به مبارزه مسلحانه سخن می گوید/ محمود عباس درحال تکرار اشتباهات یاسر عرفات است

رسانه صهیونیستی: جنبش فتح آشکارا از بازگشت به مبارزه مسلحانه سخن می گوید/ محمود عباس درحال تکرار اشتباهات یاسر عرفات است
دوشنبه 28 شهريور 1401 - 14:28

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی درباره تحولات کرانه باختری، از مشارکت برخی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در عملیات ضد صهیونیستی ابراز نگرانی و خاطرنشان کرده که جنبش فتح به طور علنی از بازگشت به مبارزه مسلحانه سخن می گوید.

العالم ـ فلسطین اشغالی

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارش خود به تشکیلات خودگردان فلسطین و سران آن بویژه محمود عباس پرداخت و افزود "محمود عباس" رئیس این تشکیلات در حال تکرار اشتباهات "یاسر عرفات" رئیس پیشین آن است.

درحالی این رسانه صهیونیستی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین را تهدید کرده که در حال تکرار اشتباهات یاسر عرفات است که فعالان سیاسی فلسطینی مرگ عرفات را ناشی از ترور از سوی رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند.

حسام بدران از اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در چهاردهمین سال درگذشت یاسر عرفات رئیس فقید تشکیلات خودگردان اعلام کرد که شناسایی و افشای کسی که در ترور عرفات مشارکت داشت، حق قانونی ملت فلسطین است.

هیجده سال پیش، یاسر عرفات پس از انتقال به بیمارستانی در پاریس در شرایطی مبهم از دنیا رفت. گزارش‌هایی مبنی بر اینکه عرفات با ماده پولونیوم مسموم شده است، منتشر شد و بنا به درخواست «سهی عرفات» همسر وی تیم پزشکی سوئیس اقدام به نبش قبر عرفات و از آن نمونه برداری کرد تا تحقیقات در این باره را تکمیل کنند اما تلاش های وی به نتیجه نرسید.

شبکه مزبور با اظهار این مطلب که « مشارکت نیروهای تشکیلات خودگردان در حملات شکل گرفته علیه ارتش اسرائیل در مدت اخیر یک امر تصادفی نیست»، ابراز داشت: جنبش فتح در صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی و همچنین نشریه های خبری و تلویزیون رسمی فلسطین، فلسطینیان را به انجام چنین حملاتی تشویق می کند.

به گفته این شبکه صهیونیستی، تل آویو بر اساس توافقنامه های امنیتی دوجانبه از نیروهای تشکیلات خودگردان توقع دارد تا با نیروهای گروه های مقاومت فلسطینی مقابله کند اما این نیروها به جای مقابله با جوانان و رزمندگان فلسطینی در کنار آنها قرار گرفته اند.

این شبکه با اشاره به اینکه « تلویزیون فلسطین در نشریه های خبری و برنامه های خود عناصر فتح و نهادهای امنیتی شرکت کننده در حملات علیه اسراییلی ها را مورد تشویق قرار می دهد» تاکید کرد: در واقع تشکیلات خودگردان در حال زمینه سازی برای تغییر رویکرد خویش بسر می برد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم اسرائیل یادآور شد که عباس در گذشته نیروهای امنیتی فلسطین را از مشارکت در هر گونه حمله علیه نیروهای این رژیم بازمی داشت و در همین رابطه، گردان های الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح را منحل کرد و اکثر نیروهایش را به عضویت نهادهای امنیتی درآورد و در آن زمان خود تشکیلات خودگردان مسئولیت حفظ امنیت در کرانه باختری را برعهده گرفت اما پس از گذشت یک دهه از این امر به نظر می رسد عباس در حال تکرار همان اشتباهی است که یاسر عرفات دچار آن شد زیرا به ادعای این شبکه، عباس به نیروهای مسلح تشکیلات خودگردان و جنبش فتح اجازه داده تا در حملات علیه صهیونیستها ها مشارکت داشته باشند.

به گفته این شبکه، جنبش فتح هم اکنون به طور علنی و با صراحت از بازگشت به مبارزه مسلحانه سخن به میان می آورد.

بر پایه این گزارش، نهادهای امنیتی رژیم اسرائیل هم اکنون امیدوارند تا این امر به یک پدیده خطرناک علیه آنان تبدیل نشود؛ هر چند آمار موجود برعکس این امر را به اثبات می رساند زیرا ۱۷ نفر از نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان اخیرا در حملات علیه صهیونیستها مشارکت داشته اند و در همین رابطه، سه نفر از آنان به شهادت رسیدند که آخرین آنها " احمد عابد " بود که در نزدیکی مرکز ایست و بازرسی "الجلمه" در شهر نابلس در کرانه باختری یک افسر صهیونیست را کُشت.

این شبکه صهیونیستی اذعان داشت که مسئولان جنبش فتح هم اکنون واقعیت موجود در صحنه را دریافته اند و به همین دلیل به جای مقابله با نیروهای مقاومت فلسطینی، تصمیم گرفته اند به آنها ملحق شوند. در همین رابطه، همواره یک کشمکش دائمی در داخل جنبش فتح جریان داشته اما مسئولان فتح هم اکنون عباس را ضعیف یافته اند و مبارزه بر سر جانشینی وی را پیش رو دارند.

پربیننده ترین خبرها