تبعات حملات پهپادی علیه فلسطینیان در کرانه باختری برای صهیونیست ها/ وقتی که نیروهای اسرائیلی از واقعیت های روی زمین دور هستند

تبعات حملات پهپادی علیه فلسطینیان در کرانه باختری برای صهیونیست ها/ وقتی که نیروهای اسرائیلی از واقعیت های روی زمین دور هستند
يکشنبه 27 شهريور 1401 - 17:09

محافل رژیم صهیونیستی اعلام کردند که تل آویو در حین استفاده از پهپاد در کرانه باختری علیه مقاومت فلسطین نگران است که این اقدام نتایج معکوس به همراه داشته باشد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: به کارگیری پهپادها در کرانه باختری به دلیل عدم وجود توجیه برای استفاده از آنها و همچنین نقض قوانین حقوق بشر با انتقادهای شدید بین المللی مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، گزینه استفاده از پهپادهای تهاجمی علیه فلسطینیان اخیرا به عنوان راه حلی سحرآمیز برای درگیری های کرانه باختری مطرح شده است، اما اوضاع کرانه باختری بسیار پیچیده است و این پهپادها را نمی توان به طور گسترده به کار گرفت.

"عومر دانک" افسر پیشین نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در این باره گفت که بسیاری از شهرک نشینان (صهیونیست) در کرانه باختری هستند و این امر باعث می شود که استفاده از پهپادها که تنها از بالا زاویه دید دارند، به یک وسیله خطرناک تبدیل شوند و نتایج معکوسی به همراه داشته باشد.

وی گفت: نیروی هوایی اسرائیل از واقعیت روی زمین دور است و احتمال بروز خطای شدید وجود دارد.

این افسر صهیونیست در ادامه تاکید کرد که فرماندهان ارتش این رژیم خواستار به کارگیری پهپادها هستند و هدف آن ها این است که به اسراییلی ها (صهیونیست ها) بگوید که ارتش هرکاری که می تواند انجام می دهد تا آرامش! را (به سرزمین های اشغالی) بازگرداند.

از سوی دیگر، برخی منابع در سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به "شاباک" اعلام کردند که این سازمان تمایلی به ایده به کارگیری پهپادهای هجومی در مناطق شلوغ مسکونی مانند نابلس و جنین ندارد.

پیش از این، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو بویژه بعد از کشته شدن یک افسر خود در جریان درگیری اخیر با مبارزان فلسطینی، برای تشدید درگیری ها در کرانه باختری آماده می شود.

به گفته این شبکه، پیش بینی می شود که پلیس رژیم صهیونیستی حضور خود در کرانه باختری را با حدود ۲۰ هزار نیرو در جریان تعطیلات اعیاد یهودی افزایش دهد.

این شبکه در عین حال افزود: این وضعیت آماده باش تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی اسرائیل در ماه نوامبر ادامه خواهد یافت.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اذعان کرد: وضعیت دشوار و سخت در شمال منطقه کرانه باختری و به طور کلی در این منطقه همچنان ادامه دارد.

بنابر اعلام این شبکه، ارتش رژیم اسرائیل جمعه شب اعلام کرد که مقدمات برای توسعه بازداشت فلسطینی ها و یورش به شهرهای فلسطینی در کرانه باختری با تمرکز روی دو شهر نابلس و جنین در جریان است.

به گزارش ایرنا، به دنبال افزایش عملیات های مقاومتی مردم فلسطین علیه اشغالگران در کرانه باختری، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) خواستار بستن شهرک‌های فلسطینی در شمال کرانه باختری شده بود.

افزایش مبارزه مسلحانه گروههای مقاومت فلسطین بویژه در دو شهر نابلس و جنین که اسطوره مقاومت در کرانه باختری به شمار می روند، بیش از پیش سران رژیم صهیونیستی را نگران کرده است، چرا که آنها پیش از این فقط نگران مقاومت غزه بودند ولی این روزها مقاومت کرانه باختری به چالشی بزرگی برای سران رژیم صهیونیستی تبدیل شده که با بی ثباتی سیاسی در درون سرزمین های اشغالی روبه روست.

پربیننده ترین خبرها