اشغالگران آمریکایی نفت سوریه را با ۶۰ تانکر سرقت و به شمال عراق منتقل کردند

اشغالگران آمریکایی نفت سوریه را با ۶۰ تانکر سرقت و به شمال عراق منتقل کردند
چهارشنبه 30 شهريور 1401 - 07:35

رسانه‌های رسمی سوریه از ادامه غارت نفت این کشور توسط نظامیان اشغالگر آمریکایی و انتقال آن به شمال عراق خبر دادند.

العالم ـ سوریه

منابع محلی در منطقه "الیعربیه" واقع در حومه شرقی الحسکه در شرق سوریه به سانا خبرگزاری رسمی این کشور، گفتند که یک کاروان متشکل از ۶۰ تانکر حامل نفت سرقتی سوریه، توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی از گذرگاه المحمودیه به خاک عراق منتقل کرده‌اند.

در دو روز گذشته نیز نیروهای اشغالگر آمریکایی حدود ۸۳ کامیون از جمله ده‌ها تانکر حامل نفت سرقتی سوریه از طریق گذرگاه‌های غیر قانونی المحمودیه و الولید به شمال عراق منتقل شده است.

پیشتر «بثینه شعبان» مشاور ویژه رییس جمهوری سوریه گفته بود که هدف آمریکا از حضور در سوریه حمایت از تروریسم و همچنین سرقت منابع مردم این کشور است.

نیروهای اشغالگر آمریکایی در ادامه غارت ثروت سوریه، ۶۰ تانکر نفت را به سرقت بردند و به پایگاه‌های خود در شمال عراق منتقل کردند.

منابع محلی در حومه الیعربیه اعلام کردند که نیروهای اشغالگر آمریکایی، یک کاروان متشکل از ۶۰ تانکر نفت سرقت شده سوریه را به پایگاه‌های خود در عراق منتقل کردند.

براساس اعلام منابع مذکور، این کاروان از طریق گذرگاه المحمودیه از خاک سوریه خارج و وارد خاک عراق شده است.

پیش از این نیروهای آمریکایی ۸۳ تانکر حامل نفت سرقتی را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی المحمودیه والولید از خاک سوریه خارج کردند.

سرقت نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی در حالی شدت یافته که در پی تحولات اخیر روسیه و اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو به عنوان صادر کننده عمده نفت و انرژی در جهان، بازار جهانی نفت تحت تاثیر قرار گرفته است و بهای نفت در بازارهای جهانی به علت امتناع خرید نفت از روسیه افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

پربیننده ترین خبرها