راهپیمایی گسترده یمنی‌ها در سالروز انقلاب 21 سپتامبر+ عکس

راهپیمایی گسترده یمنی‌ها در سالروز انقلاب 21 سپتامبر+ عکس
چهارشنبه 30 شهريور 1401 - 13:42

استان صعده یمن، امروز به مناسبت هشتمین سالروز انقلاب 21 سپتامبر، شاهد راهپیمایی گسترده مردمی در حمایت از این انقلاب است.

العالم - یمن

امروز (چهارشنبه، 21 سپتامبر)، راهپیمایی گسترده‌ای به مناسبت هفتمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر در استان صعده یمن برگزار شد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیره»، شهر صعده یمن از صبح امروز شاهد راهپیمایی گسترده مردمی در بزرگداشت هشتمین سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر است.

بر اساس این گزارش، شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با در دست داشتن پرچم‌های یمن و پرچم‌هایی که روی آن‌ها، شعار جنبش انصارالله یمن درج شده و نیز تصاویر و پلاکاردهایی از «حسین بدرالدین الحوثی» رهبر پیشین جنبش الحوثی و تصاویر «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر کنونی انصارالله یمن، شعارهایی در حمایت از انقلاب و آزادی و محکومیت تجاوز به یمن سر می‌دهند.

در طول این راهپیمایی علاوه بر سخنرانی‌ برخی مقامات و شخصیت‌های سیاسی و مدنی و خواندن شعر بر تغییر بنیادینی که انقلاب 21 سپتامبر ایجاد کرد و به قیمومیت آمریکا بر یمن پایان داد و نیز چگونگی نجات کشور از تجزیه تاکید شد و به وضعیت هرج و مرج امنیتی، ترورها، غارت‌ها، گسترش فعالیت گروه‌های تکفیری و فروپاشی دستگاه‌های دولتی قبل از انقلاب و وضعیت امنیت و ثبات پس از انقلاب علی‌رغم تجاوز ائتلاف سعودی اشاره شد.

در این سخنرانی ها همچنین از نیروهای مسلح یمن و موفقیت‌ها و دستاوردهای آن در سطوح مختلف تقدیر شد و حاضران در این راهپیمایی بر افزایش پایداری و مقابله با تجاوز آمریکایی - سعودی علیه یمن تا تحقق پیروزی کامل تاکید کردند.

در بیانیه راهپیمایی امروز تاکید شد که انقلاب 21 سپتامبر یک جنبش اصیل یمنی است که از سوی مردم یمن حمایت شد و از سوی هیچ کشور خارجی تامین نشد و اقتدار را به یمنی‌ها با شکست توطئه تجزیه و چند اقلیم شدن کشورشان بازگرداند. این انقلاب انگیزه ای برای مردم یمن برای مقابله با تجاوزات و سلطه بیگانگان بود و اقدام بیهوده‌ای که به سمت فروپاشی این کشور پیش می رفت را متوقف کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه با تاکید بر ضرورت تداوم مقابله با حمله وحشیانه به یمن با روحیه‌ای انقلابی تا آزادی و استقلال وجب به وجب یمن، آمده است که انقلاب یمن به قیمومیت بیگانه پایان داد و دستاوردهایی حاصل کرد که آن را به یکی از افتخارآمیزترین و موفق‌ترین انقلاب‌ها تبدیل کرده است.

در این بیانیه همچنین از رهبری انقلاب 21 سپتامبر و عبدالملک بدرالدین الحوثی و قبایل یمنی که رکن این انقلاب بودند، تقدیر شد و بر ضرورت تداوم تصحیح وضعیت داخلی کشور با ایجاد اصلاحات در نهادهای دولت و تداوم حمایت از همبستگی اجتماعی و ابتکارات اجتماعی تاکید شد.

در بیانیه راهپیمایی صعده، همچنین از رژه‌های نظامی نهادهای نظامی و امنیتی و نیز استواری رزمندگان در تمام جبهه‌ها تمجید شد و به ائتلاف متجاوز توصیه شد تجاوزات و محاصره یمن پایان دهد. زیرا همان‌طور که رهبر انقلاب یمن اعلام کرد، تداوم این تجاوز، بزرگترین تهدید برای صلح منطقه‌ای و بین‌المللی به شمار می‌رود و زیان آن به مرزهای یمن محدود نخواهد شد.

در پایان این بیانیه بار دیگر بر موضع اصلی یمن در حمایت از قضیه فلسطین و قضایای امت اسلامی تاکید شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها