خشم راستگراها در فرانسه از نامگذاری خیابانی به اسم حضرت خدیجه 

خشم راستگراها در فرانسه از نامگذاری خیابانی به اسم حضرت خدیجه 
چهارشنبه 30 شهريور 1401 - 14:41

نامگذاری خیابانی در یک شهر در فرانسه به اسم "خديجه بنت خويلد" خشم طرفداران جریان راست افراطی را برانگیخته است.

العالم _ سوریه

تصمیم شهرداری شهر «ستان» در فرانسه به نامگذاری خیابانی در این شهر به اسم "خديجه بنت خويلد" همسر گرامی پیامبر اسلام صلوات الله علیه خشم شدید طرفداران جریان راست افراطی را در این کشور برانگیخته است. آنان از مقامات خواسته اند برای لغو این نامگذاری و بازگرداندن نام پیشین آن یعنی "دي بونتواز" دخالت کنند.

شهرداری شهر ستان در حاشیه شمالی شهر پاریس پایتخت فرانسه طرح «مکانی برای زنان» را به منظور گرامیداشت زنان تاثیر گذار راه اندازی کرده است، زنانی که در برخی کشورها تاریخ ساز بوده اند. شهرداری ستان نام این زنان را به طور نمادین روی خیابان های این شهر گذاشته است. از جمله این زنان تاریخ ساز خديجه بنت خويلد همسر گرامی پیامبر اسلام، جمیله بوباشا زن مبارز در انقلاب آزادیبخش الجزائر، فاطمه المرنیسی جامعه شناس مغربی و گریتا سونبرگ فعال محیط زیست سوئدی است.

برخی از وابستگان به جریان راست افراطی فرانسه با انتشار تصاویر اعضای شورای شهر ستان که اصلیت عربی و آفریقایی دارند، مدعی شده اند که نامگذاری یکی از خیابان های این شهر به نام همسر گرامی اسلام نشان از واقعی بودن خطر نظریه تغییر بزرگ ترکیب جمعیتی فرانسه است.

این نظریه را نخستین بار رینو کامو متولد سال 1946 مطرح و ادعا کرد ورود اتباع آفریقایی، عربی و آمریکای لاتین به فرانسه توطئه ای برای تغییر ترکیب جمعیتی آن است.

بسیاری این نظریه را نژادپرستانه می دانند که حس تنفر را نسبت به اتباع اقلیت های مقیم فرانسه تشدید می کند.

رئیس شورای شهر ستان، عزالدین طایبی است که جزائری الاصل و از سال 2014 عضو حزب کمونیست فرانسه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها