قدردانی رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از همکاری‌های ایران با این سازمان

قدردانی رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از همکاری‌های ایران با این سازمان
شنبه 2 مهر 1401 - 17:14

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در دیدار با امیرعبداللهیان از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای تسهیل عملیات این سازمان در غرب آسیا قدردانی کرد.

العالم - ایران - امریکا
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه اول مهر ماه با «پیتر مائورر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در محل نمایندگی دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و درباره تلاش‌های صلیب سرخ در یمن، سوریه و افغانستان و نیز همکاری‌های دو‌جانبه گفت‌و‌گو کرد.

امیرعبداللهیان با توجه به شرایط وخیم انسانی در یمن، افغانستان و سوریه، از تلاش‌های پیتر مائورر در پایان مسؤولیتش بر نهاد بشردوستانه صلیب سرخ جهانی تشکر کرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین خواستار توجه بیشتر جامعه جهانی به تلاش‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای کاهش آلام مردم در مناطق درگیر در بحران از جمله افغانستان و یمن شد.

در این ملاقات رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی با قدردانی از همکاری‌های ایران در تسهیل عملیات صلیب سرخ در منطقه غرب آسیا در سال‌های گذشته، بر ضرورت ادامه همکاری و مشورت‌ها با ایران با توجه به وجود توانمندی بالای هلال احمر ایران تأکید کرد.

وی افزود: پیشبرد عملیات‌های صلیب سرخ در مناطق بحرانی منوط به حمایت گسترده‌تر مالی کشورهای پیشرفته است.

قرار است خانم «جاریک ایگر» دستیار دبیرکل و مدیر دفتر منطقه‌ای اروپای صلیب سرخ جایگزین پیتر مائورر شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها