پاپ از ایتالیایی ها خواست فرزندان بیشتری داشته باشند و از مهاجران استقبال کنند

پاپ از ایتالیایی ها خواست فرزندان بیشتری داشته باشند و از مهاجران استقبال کنند
يکشنبه 3 مهر 1401 - 13:48

ایتالیا یکی از پایین‌ترین نرخ‌های زاد و ولد در جهان را در اختیار دارد.

العالم - اروپا

به نقل از آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس روز یکشنبه برای مراسم پایانی کنگره کلیسای ایتالیا که مصادف با انتخابات ملی این کشور است، به جنوب ایتالیا سفر کرد و پیامی را ارائه داد که با یکی از مسائل کلیدی در مبارزات انتخاباتی - مهاجرت - ارتباط تنگاتنگی دارد.

نه فرانسیس و نه میزبانان او در جریان مراسم مذهبی در فضای باز به این رأی گیری اشاره ای نکردند اگرچه کنفرانس اسقف های ایتالیا پیشتر از ایتالیایی ها خواسته بود در انتخابات رای دهند؛ انتخاباتی که می تواند ایتالیا را به سوی اولین دولت راست افراطی پس از جنگ جهانی دوم حرکت دهد.

در پایان مراسم عبادت در فضای باز در ماترا، فرانسیس از ایتالیایی ها خواست تا فرزندان بیشتری داشته باشند. فرانسیس گفت: «می‌خواهم از ایتالیا بخواهم: تولدهای بیشتر، فرزندان بیشتر.»

ایتالیا یکی از پایین‌ترین نرخ‌های زاد و ولد در جهان را در اختیار دارد و پاپ فرانسیس بارها از پدیده موسوم به «زمستان جمعیتی» آن ابراز تاسف کرده است.

جورجا ملونی، رهبر جناح راست، که بر اساس شعار «خدا، خانواده و وطن» مبارزات انتخاباتی را به پیش برده است، همچنین از ایتالیایی‌ها خواسته است تا روند جمعیتی خود را با پیشنهاد مشوق‌های مالی بیشتر برای بچه‌دار شدن زوج‌ها تغییر دهند.

پاپ فرانسیس همچنین به موضوعی مهم در ایتالیا پرداخت و به یاد آورد که یکشنبه مصادف با روز جهانی مهاجران و پناهندگان کلیسای کاتولیک است. فرانسیس خواستار آینده ای شد که در آن «طرح خدا» اجرا شود و مهاجران و قربانیان قاچاق انسان در صلح و کرامت زندگی کنند و «آینده ای فراگیرتر و برادرانه تر» داشته باشند

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها