اختصاصی العالم | حمله توپخانه‌ای ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در حومه حماه

اختصاصی العالم | حمله توپخانه‌ای ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در حومه حماه
دوشنبه 4 مهر 1401 - 14:53

ارتش سوریه مواضع گروه تروریستی "جبهه النصره "را در محور "العمیقه" در حومه حماه و همچنین مراکز تجمع دیگر تروریست‌ها را در "الباره"، "الفطیره" و "سفوهن" در منطقه "جبل الزاویه" در حومه جنوبی ادلب هدف حملات توپخانه‌های سنگین قرار داد.

العالم- سوریه

خبرنگار شبکه العالم در سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه و گروه تروریستی جبهه النصره مواضع یکدیگر را محور "کبانه" در "جبل الاکراد" در حومه شمالی لاذقیه هدف حملات توپخانه‌ای سنگین قرار داده‌اند. تاکنون حجم تلفات انسانی و خسارات مادی اعلام نشده است.

ائتلاف آمریکایی در سوریه، روز گذشته "مهند الطلاع" را از فرماندهی گروهک "مغاویر الثوره" برکنار کرده و "محمد فریم القاسم" را به عنوان فرمانده جدید این گروهک منصوب کرد.

به گفته منابع معارض سوریه، دلیل برکناری وی سفر بدون هماهنگی او به عراق برای هماهنگی جهت باز کردن گذرگاه "الزوریه" بود. با این حال تصمیم آمریکا برای برکناری او با مخالفت برخی فرماندهان گروهک مغاویر الثوره همراه شده و پس از اعلام این تصمیم نشست فوری میان فرماندهان شکل گرفت و اعلام آماده‌باش شد و در نهایت تصمیم بر این شد تا تن به خواسته آمریکا داده شود.

مقر این گروهک در داخل پایگاه نظامی "التنف" جایی که تروریست‌های آمریکا آن را به عنوان اصلی‌ترین مقر خود در جنوب شرق سوریه برگزیده‌اند، است. دولت سوریه و روسیه بارها اعلام کرده‌اند که مسئولیت تمامی اقدامات گروهک مغاویر الثوره بر گردن ارتش آمریکاست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها