گروه‌های مقاومت: آماده لبیک گفتن به ندای مسجد الاقصی هستیم

گروه‌های مقاومت: آماده لبیک گفتن به ندای مسجد الاقصی هستیم
سه شنبه 5 مهر 1401 - 16:40

گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به تداوم تعرض صهیونیست های افراطی به مسجد الاقصی برای دومین روز متوالی اعلام کردند که مقاومت در نهایت آمادگی برای لبیک گفتن به ندای مسجد الاقصی است.

العالم - فلسطین اشغالی

گروه‌های مقاومت همه اقشار و جناح های فلسطین را به دفاع از مسجد الاقصی به تمامی اشکال ممکن فراخواندند.

گروه های مقاومت همچنین از کشورهای عربی سازشگر با رژیم صهیونیستی خواستند که به روابط خود با رژیم پایان دهند؛ چراکه این اقدام تل‌آویو را تشویق به تشدید تجاوزاتش علیه ملت فلسطین و اماکن مقدس آن کرده است.

این گروه ها در بخش دیگری از این بیانیه به پیام تبریک محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان به بنی گانتس وزیر جنگ رییم صهیونیستی اشاره کردند و ضمن محکوم کردن این اقدام را خیانت به مقاومت و مبارزه ملت فلسطین خواندند.

ده‌ها شهرک نشین صهیونیست امروز (سه شنبه) نیز به مسجد الاقصی یورش بردند.

صهیونیست‌ها در این تعرض به صورت گروهی وارد مسجد الاقصی شدند و با حمایت شدید نظامیان رژیم صهیونیستی اقداماتی نژاد پرستانه و تحریک آمیز انجام دادند.

بر اساس این گزارش همزمان با یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی، نیروهای اشغالگر یک پهپاد در بالای این مکان مقدس به پرواز درآوردند.

این یورش از سمت باب المغاربه انجام شده است.

روز گذشته نیز گروهی از شهرک نشینان صهیونیست در سایه حفاظت نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در شهر اشغالی قدس یورش بردند.

شهرک نشینان از صبح روز دوشنبه یورش خود به مسجد الاقصی را به بهانه آغاز سال یهودی آغاز کرده اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی نیز از شهرک نشینان صهیونیست حمایت کرده و به مقابله با جوانان فلسطینی محافظ مسجد الاقصی برخاسته و جلوی آنها را برای مقابله با این شهرک نشینان می گیرند.

در مقابل، جوانان فلسطینی در مصلی القبلی در مسجد الاقصی علیه یورش شهرک نشینان صهیونیست شعار سر می دهند و نیروهای اشغالگر تدابیر شدیدی وضع کرده و جلوی رسیدن شهروندان فلسطینی به مسجد الاقصی از سمت باب الاسباط را گرفته اند.

گروهی از شهروندان فلسطینی نیز در مقابل یورش شهرک نشینان و تاکید بر حضور خود برای دفاع از مسجد الاقصی اقدام به اقامه نماز و سپس سردادن شعار در یکی از درهای ورودی مسجد الاقصی کردند.

نظامیان صهیونیست سپس به محافظان فلسطینی مسجد الاقصی حمله ور شدند و آنها همچنین یک جوان فلسطینی را در منطقه باب العامود شهر قدس بازداشت کردند.

فلسطینی ها نیز به سمت نظامیان رژیم صهیونیستی که از شهرک نشینان در جریان یورش به مسجد الاقصی حفاظت می کنند، بمب های دستی صوتی و آتش زا پرتاب کردند.

رژیم صهیونیستی همزمان با اعیاد یهودی و از ترس تشدید عملیات مقاومت فلسطین در کرانه باختری رود اردن حضور خود را تقویت و آنجا را منطقه بسته نظامی اعلام کرده است.

سران رژیم صهیونیستی در دو ماه اخیر و بویژه بعد از تجاوز نظامی سه روز این رژیم به نوار غزه، با افزایش مقاومت مسلحانه و مردمی ملت فلسطین در کرانه باختری روبرو هستند.

پربیننده ترین خبرها