تل آویو نتایج همه پرسی در شرق اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسد

تل آویو نتایج همه پرسی در شرق اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسد
چهارشنبه 6 مهر 1401 - 10:42

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را به رسمیت می‌شناسد و به هیچ وجه نتایج همه پرسی برگزار شده در مناطق شرقی اوکراین را به رسمیت نخواهد شناخت.

العالم - اروپا

به گزارش النشره، در حالی که روسیه و مقامات مناطق تحت اشغال این کشور در اوکراین اعلام کردند که همه پرسی بسیار موفقیت آمیز بوده است، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را به رسمیت می‌شناسد و به هیچ وجه نتایج همه پرسی برگزار شده در مناطق شرقی این کشور را به رسمیت نخواهد شناخت.

پس از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، رژیم صهیونیستی موضع محتاطانه‌ای را در پیش گرفت و با تاکید بر روابط ممتاز با دو کشور از ارسال سلاح به اوکراین خودداری کرد اما تجهیزات دفاعی مثل کلاه ایمنی و جلیقه ضد گلوله به این کشور فرستاد.

سفیر رژیم صهیونیستی در کی‌یف روز یکشنبه گفت، تل آویو ۲۰ سرباز اوکراینی را که در جریان جنگ با روسیه زخمی شده‌اند، برای درمان خواهد پذیرفت.

گفتنی است، نتایج اولیه همه‌پرسی‌های الحاق به روسیه در چهار منطقه اوکراین حاکی از آن است که جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک به همراه منطقه خرسون و بخشی از منطقه زاپوریژیا در جنوب اوکراین به پیوستن به روسیه رای دادند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها