در گفتگو با العالم مطرح شد؛

کارشناس عراقی : بازگشت جریان صدر به عرصه سیاسی دشوار است

کارشناس عراقی : بازگشت جریان صدر به عرصه سیاسی دشوار است
چهارشنبه 6 مهر 1401 - 18:07

کارشناس مسائل سیاسی عراق گفت: کناره گیری جریان صدر از عرصه سیاسی عراق ؛ قانونی و با اراده این جریان صورت گرفت، درنتیجه بازگشت این جریان به عرصه سیاسی دشوار است.

العالم عراق

" غازی اللامی " روز چهارشنبه با اشاره به استعفای رئیس پارلمان عراق گفت: استعفای محمد الحلبوسی، دو هدف داشت، هدف اول برای این بود تا خود را از جریان صدر دور کند و به چارچوب هماهنگی شیعیان نزدیک شود.

اللامی افزود : همان طور که مشخص است، وی به حمایت گسترده نیاز دارد چرا که وی در جلسه های سابق از سوی جریان صدر انتخاب شده بود ، درنتیجه خارج شدن جریان صدر از عرصه سیاسی ، باعث شده که این جریان به یک جریان غیرقانونی تبدیل شود و اکنون نیاز به مشروعیت قانونی دارد.

وی اظهار داشت : از آنجایی که جریان صدر با خواست و اراده خود از عرصه سیاسی عراق خارج شد ، این جریان باید پیامدهای خروج خود را متحمل شود.

در جلسه امروز مجلس نمایندگان عراق 222 نماینده به استعفای الحلبوسی رای مخالف و 13 نماینده به استعفای وی رای مخالف دادند.

مجلس نمایندگان عراق امروز جلسه خود را به ریاست شاخوان عبدالله معاون دوم رئیس مجلس برگزار کرد تا دراین جلسه درباره استعفای رئیس پارلمان و انتخاب معاون اول برای رئیس مجلس رأی گیری کند.

محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق روز دوشنبه درجریان برگزاری نشست همایش گفتگوی ملتقی الرافدین در بغداد گفت : تصمیم استعفا را با هیچ کسی در میان نگذاشته است.

وی افزود : پست ها ، یک وظیفه و مسئولیت است نه یک مساله تشریفاتی و همه باید بدانند که با مرحله حساسی روبرو هستیم.

الحلبوسی اظهار داشت : من همواره به فکر استعفا بوده ام . وی اظهار داشت با استعفای 73 عضو وابسته به جریان صدر از مجلس ، ساختار مجلس و رویکردهای آن به میزان 180 درجه تغییر کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها