فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد؛

آغاز ماموریت ناوگروه ٨۶ نیروی دریایی ارتش به دور کره زمین

آغاز ماموریت ناوگروه ٨۶ نیروی دریایی ارتش به دور کره زمین
جمعه 8 مهر 1401 - 17:49

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آغاز مأموریت ناوگروه ٨۶ نداجا برای دریانوردی‌ پیرامون کره زمین با پیام صلح و دوستی برای همه ملت های جهان خبر داد.

العالم - ایران

امیر دریادار شهرام ایرانی روز جمعه در یک برنامه تلویزیونی درباره اقدامات نیروی دریایی ارتش در حوزه دریانوردی‌های بین‌المللی اظهار داشت: از سال ٨۶ و به دنبال سرقت شناور ایرانی از سوی دزدان دریایی، نداجا با دستور فرمانده کل قوا به موضوع برقراری امنیت کشتیرانی ورود کرد و تاکنون حدود ۵ هزار شناور خودی را اسکورت کرده‌است.

وی با تاکید بر اینکه نیروی مسلح ایران در عمق اقیانوس ها به هر شناوری که درخواست کمک داشته باشد، یاری می رساند، اظهار داشت: اقدامات این نیرو سبب شده تا سازمان های بین‌المللی تاکنون ٢ بار از نیروی دریایی ارتش تقدیر کنند.

دریادار ایرانی با بیان اینکه ما امروز امنیت دریایی را هم به منطقه و هم به جهانیان هدیه کرده ایم و جهانیان باید بدانند که ایرانیان همواره در هر کجا اثربخشی مثبتی دارند، اظهار داشت: بهترین خبر برای هموطنان اقتدار آن ها در عمق دریاهاست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه پرچم جمهوری اسلامی ایران در پهنه های آبی جهان در حال نمایش است، از آغاز یک دریانوردی ویژه در این نیرو خبر داد که جزئیات آن به مرور به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی گفت: ناوگروه ٨۶ نیروی دریایی ارتش با آغاز ماه ربیع‌الاول - ششم مهر - حرکت خود را آغاز کرده و قرار است در مجموعه آبی دور کره زمین گردش کند تا اقتدار مردم عزیز ایران را به همه جهانیان نشان دهد.

دریادار ایرانی، پیام ناوگروه ٨۶ نیروی دریایی ارتش را صلح و دوستی برای همه ملت های جهان اعلام و تاکید کرد: اگر مردم پشتوانه نیروهای مسلح باشند که همواره در کنار مردم است، نتیجه آن اقتدار مردم است. یعنی اگر ما امروز در اقیانوس ها حضور پیدا می‌کنیم آن کوهی که پشت ما قرار دارد مردم و دعای خیر آنان است.

وی از حضور همزمان سه ناوگروه ارتش در دریاها خبر داد و گفت: نکته این حضور، تمام ‌ایرانی بودن هر سه ناوشکن، (ناوشکن جماران با ناو پشتیبانی رزمی همراه خود در خلیج عدن و دریای سرخ، ناوشکن سهند و ناوشکن دنا) است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به بروزرسانی‌های دائمی در این نیرو خاطرنشان کرد: امروز ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران با ناوشکن جماران سال ١٣٨٨ بسیار متفاوت است. چرا که ما در حوزه نوسازی به طور دائمی در حال بروز رسانی هستیم.

وی ادامه داد: ما در سه حوزه هوا، سطح و زیرسطح حضور دائمی و جدی داریم. هر سه این‌ها تجهیزات محور هستند و همه این تجهیزات باید مطابق با فناوری روز دنیا باشند چون ما دشمنان جدی داریم.

امیر دریادار ایرانی در پایان خاطرنشان کرد: امروز هم در حوزه سطحی، زیرسطحی و پروازی اتفاقات خوبی رخ داده و تجهیزات ما ۱۰۰ در صد به روز است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها