کره شمالی باز هم موشک بالیستیک آزمایش کرد

کره شمالی باز هم موشک بالیستیک آزمایش کرد
شنبه 9 مهر 1401 - 03:51

منابع رسمی در ژاپن و کره جنوبی ادعا کرده‌اند کره شمالی اقدام به شلیک آزمایشی موشک بالیستیک کرده است.

العالم - آسیا

گارد ساحلی ژاپن بامداد شنبه از آزمایش یک فروند موشک بالیستیک توسط کره شمالی خبر داد.

این خبر را ستاد مشترک ارتش کره جنوبی را هم تأیید کرده است. کره جنوبی گفته همسایه شمالی این کشور اقدام به پرتاب یک موشک بالیستیک به سمت ساحل شرقی کرده است.

این موشک بالیستیک که هنوز اشاره‌ای به نوع آن نشده چهارمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک هفته اخیر در بحبوحه تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره است.

اقدام کره شمالی پس از آن انجام شده که آمریکا و کره جنوبی در اقدامی تنش‌زا بزرگترین رزمایش مشترک نظامی طی پنج سال اخیر را برگزار کردند. این رزمایش در پی سفر «کاملا هریس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به کره جنوبی صورت گرفت.

پیش از این، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز پنجشنبه هم اعلام کرد که پیونگ‌یانگ اقدام به شلیک یک فروند موشک بالستیک نامشخص به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) کرده است.

ارتش کره شمالی یکشنبه هفته جاری هم یک فروند موشک بالستیک کوتاه‌برد آزمایش کرده بود. این موشک ۴۰۰ کیلومتر مسافت را با حداکثر ارتفاع ۵۰ کیلومتر در آسمان پرواز کرد. همچنین در روز چهارشنبه دو فروند موشک بالستیک دیگر توسط کره شمالی شلیک شد.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند.

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها