روابط عمومی قرار گاه سپاه قدس نیروی زمینی سپاه:

سه نفر از نیروهای سپاه و بسیج در حادثه تروریستی زاهدان به شهادت رسیدند

سه نفر از نیروهای سپاه و بسیج در حادثه تروریستی زاهدان به شهادت رسیدند
شنبه 9 مهر 1401 - 09:22

روابط عمومی قرار گاه سپاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق آمار شهدا و مجروحان سپاه و بسیج در حادثه تروریستی روز گذشته در زاهدان را اعلام کرد .

العالم ـ ایران

سرهنگ ابراهیمی زاده روز شنبه آمار شهدا نیروهای سپاه و بسیج در حادثه تروریستی روز گذشته را سه نفر اعلام کرد و گفت: در این حادثه سرهنگ پاسدار سید حمید رضا هاشمی ، محمد امین آذر شکر ( نیروی خرید خدمت ) و محمد امین عارفی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی همچنین آمار مجروحان نیروهای سپاه و بسیج در این حادثه را ۳۲ نفر اعلام کرد.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان شب گذشته اعلام کرد: در حادثه تروریستی روز جمعه (8 مهرماه) در زاهدان ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۰ تن نیز زخمی شدند که بخشی از نیروهای انتظامی نیز جزو این افراد هستند.

وی اظهار داشت: بعد از نما‌ز جمعه عده‌ای از افراد ناشناس و تجزیه‌طلب به سمت کلانتری 16 زاهدان در نزدیکی مسجد مکی حمله‌ور شدند و مقر انتظامی را مورد تعرض قرار دادند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این ‌تروریست‌ها تصرف کامل کلانتری بود، افزود: آنها بعد از خسارت به دیوارهای کلانتری اقدام به پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به داخل کلانتری 16 کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بعد از این حادثه واکنش نیروهای امنیتی و نظامی قاطع بود، تصریح کرد: این افراد "تروریست" و تجزیه‌طلب" بودند که برای ما مسجل شد و بحمدالله با تلاش نیروهای امنیتی، تروریست‌ها در دستیابی به هدفشان ناکام ماندند.

مدرس‌خیابانی با بیان اینکه تروریست‌ها بعد از ناکامی در حمله 3 کلانتری زاهدان به فروشگاه‌ها، بانک‌ها و بازار زاهدان تعرض کرده و خسارت فراوانی به اموال مردم زدند، ادامه داد: با حضور نیروهای امنیتی در سطح شهر بلافاصله اوضاع کنترل شد و هم اکنون آرامش در شهر برقرار است.

به دنبال این وقایع تروریستی، منابع وابسته به گروهک تروریستی جیش الظلم اعلام کردند که این گروهک مسؤلیت حمله تروریستی روز جمعه در زاهدان را بر عهده گرفته است.

در همین حال یک منبع مطلع در زاهدان امروز از کشته شدن ۲ نفر از اعضای گروهک جیش الظلم در حادثه تروریستی روز گذشته زاهدان خبر داد.

این منبع مطلع امنیتی گفت: کشته شدگان "عبدالمجید ریگی "و "یاسر شه بخش" هستند که در حوادث روز گذشته زاهدان کشته شدند. این افراد قصد داشتند ضمن تحریک مردم ، نسبت به تخریب اموال عمومی و کشتن مردم عادی و همچنین ماموران انتظامی اقدام کنند.

پربیننده ترین خبرها