گزارش روزنامه عبری در باره "عادی سازی روابط" خشم کاربران عمانی را برانگیخت/ هشتگ " عمانی ها مخالف عادی سازی هستند" ترند شد

گزارش روزنامه عبری در باره
شنبه 9 مهر 1401 - 10:47

به دنبال ادعاهای یک روزنامه صهیونیستی درباره پیشرفت در تماس ها و ارتباطات میان مسقط و تل آویو برای گشایش حریم هوایی عمان به روی هواپیماهای اسرائیلی، کاربران عُمانی ، بار دیگر از هشتگ " عمانی ها مخالف عادی سازی هستند" در شبکه های اجتماعی استفاده کردند.

العالم - داغ های مجازی

هشتگ "عمانی ها مخالف عادی سازی هستند" در توئیتر ترند شده و کاربران عمانی با به کار بردن این هشتگ ، مخالفت کامل خود را با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کردند.

روزنامه عبری زبان " اسرائیل الیوم " درگزارشی مدعی شد که پیشرفت هایی در روابط میان سلطان نشین عمان ورژیم اسرائیل حاصل شده که درنتیجه آن ، هواپیماهای اسرائیلی اجازه خواهند یافت که وارد حریم هوایی عمان شوند.

به نوشته این روزنامه عبری زبان ، درصورت موفقیت این تماس ها ، هواپیماهای اسرائیلی اجازه خواهند داشت که وارد حریم هوایی عمان شوند.

بر اساس این گزارش، عمان قبلا به هواپیماهای اسرائیلی اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نداده بود.

دراین گزارش آمده است که درصورت موافقت مقامات عمانی با استفاده هواپیماهای اسرائیلی از حریم هوایی عمان، مسافت و هزینه پرواز برای هواپیماهای اسرائیلی به منطقه خاوردور کاهش خواهد یافت ، به ویژه بعد از اینکه عربستان نیز چنین اجازه ای به هواپیماهای اسرائیلی داده است.

کارشناسان معتقدند که رژیم اسرائیل تلاش می کند تا از نفوذ بر عمان که روابط مستقیم با این رژیم دارد، استفاده کرده و از طریق همسایگانش در خلیج فارس مانند امارات ، هم بر عمان فشار وارد کند.

به گفته کارشناسان، موافقت عربستان با گشایش حریم هوایی این کشور به روی هواپیماهای اسرائیلی مادامی که عمان با گشایش حریم هوایی خود به روی هواپیماهای اسرائیلی موافقت نکرده باشد، در واقع موافقتی بی معنا است.

پربیننده ترین خبرها