الحاق ۴ منطقه جدید به روسیه؛ آیا پوتین تحریف تاریخ را اصلاح کرده است؟

الحاق ۴ منطقه جدید به روسیه؛ آیا پوتین تحریف تاریخ را اصلاح کرده است؟
شنبه 9 مهر 1401 - 16:54

کارشناسان سیاسی و ناظران بر این باورند که الحاق ۴ منطقه به روسیه تصحیح تاریخ و اجرای طرح ژئوستراتژیک رئیس‌جمهور پوتین است.

العالم- نظرکده

کارشناسان سیاسی می‌گویند که الحاق چهار منطقه به روسیه نشان می‌دهد که ولادیمیر پوتین واقعا تا حد زیادی طرح ژئواستراتژیک خود را پیش برده است.

کارشناسان تأکید می‌کنند که الحاق چهار منطقه به روسیه بر اظهارات آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین آلمان صحه می‌گذارد که خطاب به غربی‌ها گفته است:‌ دوری از بی‌اعتنایی به اظهارات رهبر روسیه به عنوان یک بلوف و جدی گرفتن آنها به هیچ وجه نشانه ضعف نیست، بلکه نشانه خرد سیاسی است که به حفظ فضا برای مانوردهی کمک می‌کند.

کارشناسان تصریح می‌کنند که الحاق چهار منطقه به روسیه باعث می‌شود که آنها بخشی جدایی‌ناپذیر از روسیه در سطوح سیاسی و اداری شوند و تحت چتر هسته‌ای و پوشش دفاعی این کشور قرار بگیرند.

به گفته کارشناسان، همه‌پرسی درباره این چهار منطقه، به مسکو مشروعیت الحاق آنها به خاک روسیه را داد و لذا جامعه جهانی و اوکراین بایستی به این اراده مردمی احترام بگذارند.

کارشناسان مسائل روسیه می گویند که پوتین خطاب به رئیس‌جمهور اوکراین گفت: اگر می‌خواهید مذاکرات را آغاز کنیم، اما نمی‌توان در مورد این چهار منطقه مذاکره کرد، زیرا آنها بخشی از سرزمین روسیه شده‌اند.

کارشناسان مسائل روسیه با اشاره به اینکه همه شهروندان روسیه حتی کسانی که مخالف پوتین هستند با تصمیمات او در این زمینه موافق هستند، خاطرنشان کردند که سن پترزبورگ که با هشت میلیون نفر جمعیت دومین شهر بزرگ روسیه است، در ساعت سخنرانی پوتین درباره الحاق چهار منطقه، به شهر ارواح تبدیل شد و ساکنان آن مشغول گوش دادن به سخنان وی شدند.

کارشناسان سیاسی معتقدند که پوتین طی سخنرانی خود درباره الحاق، در قامت رهبری جهانی ظاهر شد که تاریخ را از نو نوشته صفحات تاریخ را تصحیح کرد و تحریفاتی را که غرب در آن به‌وجود آورده بود، تصحیح کرد.

پربیننده ترین خبرها