رئیس هیات مذاکره کننده یمن تمدید آتش بس را تکذیب کرد

رئیس هیات مذاکره کننده یمن تمدید آتش بس را تکذیب کرد
يکشنبه 10 مهر 1401 - 20:14

رئیس هیات مذاکره کننده یمن، اخبار برخی رسانه ها درباره تمدید آتش بس را نادرست خواند.

العالم ـ یمن

محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره کننده یمن، با انتشار توییتی نوشت: اخبار منتشر شده توسط برخی رسانه های مغرض درباره تمدید آتش بس صحت ندارد.

وی اضافه کرد: روز گذشته موضع خود و خواسته های ملت یمن را در بیانیه هیات مذاکره کننده توضیح دادیم.

هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که ائتلاف سعودی به دنبال صلح در یمن نیست.

در بیانیه هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی آمده است: یمن در مدت آتش‌بس در قبال نقض‌های مکرر خویشتنداری کرد تا فرصت بیشتری به تلاش‌های سازمان ملل و سایر کشورهای برادر بدهد.

هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی اضافه کرده است: با گذشت ۶ ماه از این آتش‌بس، هیچ جدیتی برای حل مسائل انسان دوستانه مشاهده نکردیم و متأسفانه مشخص شد که کشورهای متجاوز پس از اینکه تمامی کارت‌های خود را از دست دادند، دیگر راهی جز هدف قرار دادن معیشت ملت یمن نداشتند و آن را راحت ترین ابزار برای به زانو درآوردن ملت دیدند.

در این بیانیه همچنین آمده است: کشورهای متجاوز به اندازه‌ای که تمایل دارند خود را از پیامدهای جنگ و حملات مستقیم دور نگه دارند، تمایلی به صلح ندارند. ما خارج از چارچوب حقوق شهروندان یمنی از جمله رعایت مساوات در پرداخت حقوق‌ها که از درآمدهای حاکمیتی از جمله نفت خام و گاز صورت می‌گیرد، خواسته‌ای نداشتیم.

هیأت مذاکره کننده یمن گفته است: نیروهای متجاوز پس از اینکه نتوانستند در تهاجم به یمن موفق باشند، بر روی کارت اقتصادی و ادامه محاصره حساب باز کردند.

پربیننده ترین خبرها