سومالی می گوید یکی از بنیانگذاران الشباب را کشته است

سومالی می گوید یکی از بنیانگذاران الشباب را کشته است
دوشنبه 11 مهر 1401 - 12:10

گفته می‌شود عبداللهی نادر، دادستان ارشد الشباب بوده است.

العالم - آفریقا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، دولت سومالی اعلام کرد عبداللهی نادر، یکی از بنیانگذاران گروه شبه نظامی الشباب را در عملیاتی با شرکای بین المللی کشته است.
نیروهای امنیتی سومالی از دستاوردهای هفته های اخیر علیه این گروهِ مرتبط با القاعده سخن گفته اند. اما الشباب به انجام حملات مرگبار ادامه داده است، از جمله دو مورد در جمعه گذشته که دست‌کم 16 کشته برجای گذاشت.
وزارت اطلاعات سومالی در بیانیه ای اعلام کرد عملیاتی که منجر به کشته شدن نادر شد، روز شنبه اتفاق افتاد. در این بیانیه آمده است او دادستان ارشد الشباب بوده و در صف جانشینی احمد عمر ابوعبیده، رهبر این گروه قرار داشت که بیمار است.
در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «مرگ او همانند خاری است که از سر ملت سومالی برداشته می شود. دولت از مردم سومالی و دوستان بین المللی که با همکاری آنها کشتن این رهبر - که دشمن ملت سومالی بود - تسهیل شد، سپاسگزار است.»
شورشیان الشباب ده ها هزار نفر را در بمب گذاری های سال 2006 در مبارزه خود برای سرنگونی دولت مرکزی سومالی که مورد حمایت غرب است، کشته اند.
حسن شیخ محمد، رئیس‌جمهور سومالی که در ماه مه توسط قانونگذاران انتخاب شد، وعده داده است که با این شورشیان مبارزه کند. این اتفاق پس از سه سال رخ می دهد که سلفِ وی درگیر منازعات سیاسی بود و اقدام چندانی علیه الشباب انجام نداد.
ارتش سومالی توسط نیروهای آمریکایی و هواپیماهای بدون سرنشین و یک ماموریت حفظ صلح اتحادیه آفریقا پشتیبانی می شود. مشخص نیست کدام شرکای بین المللی در عملیاتی که به کشته شدن نادر منجر شد، شرکت داشتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها