الکاظمی: شکست مذاکرات هسته‌ای ایران بر کل منطقه تاثیر منفی دارد/الصدر با خروج از پارلمان اشتباه کرد

الکاظمی: شکست مذاکرات هسته‌ای ایران بر کل منطقه تاثیر منفی دارد/الصدر با خروج از پارلمان اشتباه کرد
سه شنبه 12 مهر 1401 - 12:34

الکاظمی: شکست مذاکرات هسته‌ای ایران بر کل منطقه تاثیر منفی دارد/الصدر با خروج از پارلمان اشتباه کرد نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با یک نشریه فرانسوی به تشریح موضع دولتش در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران، روند مذاکرات تهران و ریاض و اعتراضات در داخل عراق پرداخت.

العالم - عراق

مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در مصاحبه با نشریه فرانسوی «فیگارو»، در خصوص بحران سیاسی در عراق، جنگ اوکراین، توافق هسته‌ای ایران و مذاکرات میان تهران و ریاض در بغداد توضیحاتی ارائه کرد.

الکاظمی با اشاره به اعتراضات و ناآرامی‌های ماه گذشته در منطقه الخضراء (سبز) بغداد، گفت که در آن روزها، عراق در آستانه یک جنگ داخلی قرار داشت که دولتش با تدبیر توانست از آن جلوگیری کند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا مقتدی الصدر با کشاندن درگیری به منطقه سبز بغداد اشتباه کرد؛ گفت: آنچه که نباید‌ می‌شد، شد.. همه طرف‌های سیاسی عراق متوجه اشتباهاتشان شده‌اند و دریافته‌اند که درگیری یک اشتباه بزرگ بود. امیدوارم که همه درس گرفته باشند و بار دیگر آن را تکرار نکنند.

نخست‌وزیر عراق با اشاره به موفقیت صدری‌ها در انتخابات اخیر پارلمانی گفت که رهبر جریان صدر با خارج کردن نمایندگان خود از پارلمان، مرتکب اشتباه شد و به رقبایش فرصت داد تا جایش را پر کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تلاش‌های بغداد برای برگزاری مذاکرات میان مقامات ایرانی و سعودی در سطوح بالا اشاره کرد و گفت که بغداد در حال تدارک برای میزبانی دور جدیدی از این مذاکرات است و امیدوار است که به زودی میان تهران و ریاض، توافقی نهایی حاصل شود.

الکاظمی در خصوص تأثیر عدم دستیابی به توافق هسته‌ای ایران بر عراق تاکید کرد که شکست مذاکرات برای توافق هسته‌ای با ایران، بر کل منطقه تأثیر خواهد گذاشت چون کشورهای منطقه در حال اجرای پروژه‌های بزرگ توسعه‌ای هستند که تحقق آنها نیاز به همکاری همه کشورهای منطقه دارد.

در حال تکمیل...

پربیننده ترین خبرها