بازی کثیف رسانه های سعودی علیه ایران

بازی کثیف رسانه های سعودی علیه ایران
چهارشنبه 13 مهر 1401 - 14:13

جهان در حالی که جنایت وحشیانه دولت سعودی و به طور مشخص بن سلمان ولیعهد این کشور را در قتل فجیع جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی از یاد نبرده، شاهد بازی کثیف رسانه های این کشور ضد جمهوری اسلامی ایران است. 

العالم _ عربستان سعودی

ناظران با اشاره به جنگ تبلیغاتی رسانه های سعودی ضد جمهوری اسلامی ایران، آن را در راستای تلاش های کثیف مقامات آل سعود برای سرپوش گذاشتن بر جنایات ریز و درشت آنان هم داخل عربستان و هم خارج آن به ویژه در یمن می دانند.

به گفته متخصصان امور سعودی، حکایت بسیار تلخی است که مقامات سعودی از حقوق بشر در ایران و دیگر کشورها سخن بگویند در حالی که آثار جنایات حقوق بشری آنان هم داخل عربستان و هم در دیگر کشورها آشکار است.

آنچه این حکایت را تلخ تر می کند، اظهارات مقامات آمریکایی از جمله توئیت آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور است که بدون هیچ گونه اشاره ای به قتل فجیع جمال خاشقجی و مسئولیت مستقیم ولیعهد سعودی در آن نوشته است که از آزادی های اساسی در سراسر دنیا حمایت می کند.

این در حالی است که وکلای بن سلمان به دادگاهی در آمریکا گفته‌اند که سمت جدید او به عنوان رئیس شورای وزیران باعث مصونیت قضائی او از پیگرد در پرونده قتل جمال خاشقچی می‌شود.

در همین حال مسئولان حقوقی یمن با اشاره به جنایات حقوق بشری آمریکا، رژیم صهیونیستی، حکومت سعودی و برخی از کشورهای عرب خلیج فارس تاکید کردند آمریکا بزرگ ترین حامی تروریسم و تجاوز به ملت های مستقل و آزاد است و یمن نمونه بارز آن است.

پربیننده ترین خبرها