منابع آگاه در بیروت:

لبنانی‎ها با تشکیل دولت در روزهای آینده شگفت‌زده می‌شوند

لبنانی‎ها با تشکیل دولت در روزهای آینده شگفت‌زده می‌شوند
چهارشنبه 13 مهر 1401 - 16:58

منابع آگاه دولتی در بیروت اعلام کردند که در روزهای آینده نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت لبنان با اعلام تشکیل دولت جدید، لبنانی ها را شگفت زده خواهد کرد.

العالم - لبنان

به نقل از وبگاه النشره، منابع آگاه دولتی در بیروت اعلام کردند که در روزهای آینده نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت لبنان با اعلام تشکیل دولت جدید، لبنانی ها را شگفت زده خواهد کرد.

بنابر این گزارش، تاکنون مقامات ارشد لبنانی درباره تعیین ۶ وزیر مهم از جمله وزرای دارایی، اقتصاد، امور مهاجران و صنعت به همراه دو وزارتخانه دیگر به توافق رسیده اند.

براین اساس، نجیب میقاتی در نظر دارد بدون اعلام قبلی در چند روز آینده با حضور در کاخ بعبدا (مقر نخست وزیری در بیروت) تشکیل دولت جدید در لبنان را اعلام کند.

گفتنی است لبنان در پی انفجار بیروت در آگوست ۲۰۲۰ دچار بحران های متعدد سیاسی و اقتصادی شد. در پی این رخداد دولت وقت استعفا کرد و اختلافات داخلی تاکنون مانع تشکیل دولت جدید در این کشور شده است. در ماه های اخیر نیز گفته می شد که اختلافات میان میشل عون رئیس جمهور و نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید مانع از تشکیل دولت شده است.

مهر

پربیننده ترین خبرها