در واکنش به بیانیه شورای امنیت؛

الحوثی: پهپادهای ما به خوبی جهت خود را تشخیص می دهند

الحوثی: پهپادهای ما به خوبی جهت خود را تشخیص می دهند
پنج‌شنبه 14 مهر 1401 - 10:37

عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به بیانیه جانبدارانه شورای امنیت درباره تحولات کشورش، ائتلاف متجاوز سعودی را به از سرگیری حملات تهدید کرد.

العالم - یمن

به نقل از المسیره، «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن به بیانیه انتقادی شورای امنیت سازمان ملل متحد از جنبش انصارالله و ادعاها درباره نقش غیرسازنده نیروهای یمنی در زمینه تمدید آتش بس در این کشور واکنش نشان داد.

محمدعلی الحوثی در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به بیانیه جانبدارانه شورای امنیت نوشت: درخواست لغو محاصره یمن، پرداخت حقوق به کارمندان یمنی از درآمدهای نفتی کشورشان و لغو محدودیت و تحریم علیه مسافران فرودگاه صنعا، افراط گرایی نیست بلکه افراط گرایی، صدور بیانیه توسط شورای امنیت است.

وی در ادامه در واکنش به پذیرفته نشدن شروط صنعا مبنی بر ضرورت پرداخت حقوق به کارمندان یمنی و لغو محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه گذرگاه‌های تحت کنترل نیروهای مشترک یمنی از سوی ائتلاف متجاوز سعودی تأکید کرد: ما پهپادهایی در اختیار داریم که با وجود تحریم هوایی یمن جهت خود را به خوبی تشخیص می‌دهند.

این اظهارات محمدعلی الحوثی در حالی است که «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیر در گفتگویی اعلام کرد که یمنی‌ها مطالبات بر حق و عادلانه‌ای دارند.

این عضو انصارالله همچنین هشدار داده است که در صورت عدم برآورده شدن خواسته‌های بحق مردم یمن، ارتش حق حمله به عمق خاک عربستان سعودی و امارات را خواهد داشت. البخیتی در این ارتباط گفت: این توانایی و جرئت را داریم که تأسیسات نفتی عربستان سعودی و امارات را در صورتی عدم برآورده شدن خواسته‌هایمان هدف قرار دهیم.

گفتنی است که قرار بود در آخرین دور از مذاکرات صنعا و ائتلاف متجاوز سعودی، آتش بسی که در روز یکشنبه هفته جاری دوم اکتبر (دهم مهرماه) به پایان می‌رسید، بار دیگر در مهلتی دو ماهه تمدید شود اما عدم توافق دو طرف موجب عدم تمدید این آتش بس تاکنون شده است.

مهر

پربیننده ترین خبرها