ادامه تهدیدهای با تپانچه خالی اسرائیل علیه لبنان

ادامه تهدیدهای با تپانچه خالی اسرائیل علیه لبنان
پنج‌شنبه 14 مهر 1401 - 19:03

وزیر جنگ اسرائیل تهدید کرد که در صورت هر اقدامی از جانب حزب الله علیه اسرائیل، لبنان هزینه سنگینی خواهد پرداخت.

العالم - فلسطین اشغالی

«بنی گانتس»، وزیر جنگ اسرائیل گفت که اگر حزب‌الله در صدد آسیب زدن به زیرساخت‌ها و «حاکمیت» اسرائیل برآینده هزینه نظامی‌ای که حکومت لبنان خواهد پرداخت بسیار سنگین خواهد بود.

او افزود که اسرائیل آماده دفاع از زیرساخت‌های خود است و «در پی جنگ نیست اما همیشه در حالت آماده‌باش است».

این در حالی است که قرار است امروز کابینه امنیتی اسرائیل در جلسه‌ای پیشنهاد آمریکا برای ترسیم مرزهای آبی لبنان واسرائیل را بررسی کند.

پیش از این منابع غیر رسمی تأکید کردند که اسرائیل تعدیلات پیشنهادی لبنان درباره متن امریکا را رد کرده است.

از سوی دیگر یک مقام لبنانی به «رویترز» گفت که کشورش هیچ پاسخی از جانب اسرائیل دریافت نکرده و هرگونه موضوعی باید از طریق واسطه امریکایی به لبنان منتقل شود.

پیش از ظهر امروز «نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان، پس از دیدار با پاتریارک مسیحیان مارونی گفت که در توضیح جزئیات توافق ترسیم مرزها با اسرائیل به وی گفته که این توافق بسیار مهم و در آستانه نهایی شده است.

میقاتی این توافق را راهبردی دانست و گفت که رسیدن به این توافق منطقه را از یک جنگ حتمی نجات داد و افزود که این توافق نشان داد که وقتی لبنانی‌ها متحد باشند می‌توانند به همه آنچه می‌خواهند برسند.

نخست وزیر لبنان گفت که کشور در حال حاضر بیش از هر چیز به وحدت نیاز دارد و این وحدت در انتخاب رئیس جمهور جدید کشور باید به منصه ظهور برسد و افزود که با جدیت برای انتخاب رئیس جمهور جدید در شرایط کنونی تلاش می‌کند.

او از همگان خواست که منطق طایفه‌گرایی را کنار بگذارند و از هر سخنی که شائبه تفرقه داشته باشند خودداری کنند.

میدل ایست نیوز

پربیننده ترین خبرها